Ülejäänud viis riigikogu erakonda pidasid sellist olukorda talumatuks ja valmistasid ette eelnõu, mille kohaselt ei saaks kuriteos süüdi mõistetud inimene ERJK liikmeks olla.

Justiitsminister Urmas Reinsalu saatis eelnõu kohta riigikogule kirja, milles toetas eelnõu, aga juhtis tähelepanu vajadusele mitut kohta täpsustada. Ta oli nõus, et ERJK liikmeteks peaksid saama vaid teatud tingimustele vastavad inimesed. Kuna erakondade rahastamise järelevalve komisjoni liikmed teostavad järelevalvet, siis oleks Reinsalu hinnangul mõistlik komisjoni liikmetele riiklikku järelevalvet teostavate ametnikega võrreldavate tingimuste kehtestamine.

Reinsalu juhtis aga tähelepanu sellele, et sätestada tuleb ka see, mis juhtub, kui nõuetele mittevastav inimene juba on ERJK liige. Keskerakond on Toobali kandidatuuri esitanud ja on võimalik, et seaduse kehtimahakkamise ajal on Toobal juba ametlikult komisjoni liige.

Kehtivas seaduses ei ole määratud ERJK enda tegevuse üle haldusjärelevalvet teostavat organit ning seda ei ole reguleeritud ka eelnõus. Eelnõus tuleks reguleerida vähemalt küsimus, milline haldusorgan on pädev tuvastama, kas ERJK liikmeks esitatud isik vastab eelnõus
sätestatud tingimustele ning milliseid meetmeid saab see haldusorgan kohaldada juhul, kui esitatud isik ei vasta tingimustele või pärast liikmeks nimetamist enam ei vasta tingimustele.

Reinsalu lisas, et inimese haldusaktiga ERJK liikmete seast kõrvaldamisega võidakse rikkuda inimese või tema esitanud erakonna õigusi, siis tuleb lahendada ka õiguskaitse küsimused. Eelnõu vastuvõtmisel tuleks vähemalt analüüsida, kas, kes, millistel tingimustel ja korras võiksid õiguskaitset üldse vajada ning kas on vaja näha ette erisusi üldisest vaidemenetluse või halduskohtumenetluse korrast.