Avariisse sattunud Opeli juht kirjeldas, et sõitis Võru poolt Tartu poole, kui paremalt poolt kõrvalteelt sõitis talle aeglaselt ette universaalkerega Toyota Avensis.

"Esialgu lootsin, et ta seiskub, aga ta venis aina edasi. Kui pidurile astusin, et mitte talle sisse sõita, siis läks mu auto külglibisemisse ning sõitsin sisse tema kõrval (seal, kust ta venimist alustas) väljasõitu Tartu suunale oodanud Volkswagen Sharanile," kirjeldas mees õnnetust.

Toyota roolis oli mehe sõnul telefoniga rääkinud naine. "Ta sai ilmselgelt oma süüst aru, sest peatus eemal, ja paremalt väljus veel keegi (umbes 50-aastane naine) ja helistas telefoniga. Lootsin, ja lausa uskusin, et ta kutsub abi ja nad tulevad sündmuskohale tagasi, aga ilmselt instrueeriti neid hoopis telefonitsi, et nad lahkuks," on mees hämmeldunud.

"Hetkel on nii, et kui teda ei leita, siis minu auto kulud jäävad mulle ja olen veel süüdi ka: ühe avarii ärahoidmiseks tekitasid teise," nentis sündmuskohalt lahkunud juhi käitumises pettunud mees. "See inimene võiks aru saada, et ma päästsin tema elu, sest ei sõitnud tema uksest sisse! Selline on aga tänu."

Tartu politseijaoskonna politseileitnant Kaido Iste ütles Delfile, et kahjude hüvitamise kohustus sõltub sellest, kuidas uurimine edeneb, ja samuti kindlustusseltsidest.

"Kui süüdlast näiteks ei õnnestu välja selgitada ning Opelil kaskot ei ole, tuleb sellele konkreetsele sõidukile tekkinud kahjud kanda omanikul endal. Volkswagenile tekitatud kahjude korvamise osas on võimalus, et need võib otsustada katta kindlustusselts, kellega Opeli omanikul oli leping varasemalt sõlmitud," selgitas Iste.

Samas on siiski lootust, et süüdlane leitakse. "Pingutame selle nimel, et igal juhul olemasolevate võimaluste ja tõendite pinnalt jõuda selguseni kõigi selle avarii üksikasjade osas. Täna on selle juhtumi uurimine avariipolitseinike käe all jõudnud sinnamaale, kus üleeile (teisipäeval - toim.) saadi selgitused juhtunust Opeli juhilt."

Foto lahkuvast sõidukist on nii madala kvaliteediga, et registreerimisnumbrit ei paista. Kuid politsei loodab süüdlaseni jõuda läbi teiste tõendite.

Leitud on ka arvatav süüdlane, kuid tema jutt paistab erinevat Opeli juhi omast. "Avariipolitseinikud on ka ühendust võtnud inimesega, kelleni jõuti seni kogutud tõenditele tuginedes ning keda võib olla põhjust seostada selle avariiga, kuid täna on uurimine veel pooleli ning ühest selgust seetõttu veel anda ei saa," sõnas Iste.

"Uurimise vältel on tavapärane, et kõik detailid ei asetu kohemaid ühelt ja teiselt inimeselt infot saades loogiliseks tervikpildiks. Seepärast on vaja üle kuulata veel teised tunnistajad ning võimalusel sealt edasi juba teha täpsemaid järeldusi võimaliku süüdlase osas," lisas ta.

Opeli juhiga sarnasesse olukorda sattudes soovitab politsei kindlasti püüda meelde jätta lahkuva masina registreerimisnumber, et roolisolija saaks võimalikult kiiresti kindlaks teha.

"Praegusel juhul tegutses Opeli juht asjalikult, pildistades üles lahkuva sõiduki. Kahjuks on foto kvaliteet madal, mistõttu ei paista sellelt registreerimisnumber. Samas loodame, et teiste tõendite läbi saab see juhtum ikkagi lahenduse ning vastutus avarii põhjustamise ja kahjude korvamise osas lasub sellele, kes juhtunus süüdi on."
Ülenurme avarii