Laev veeti ööl vastu teisipäeva uuesti laevateele. Nüüd viiakse see Hamburgi sadamasse, teatas avariikomando. Esialgse ülevaatuse järgi on alus täielikult funktsioneeriv ja selle roolisüsteem töötab, vahendab Der Spiegel.

400-meetrine CSCL Indian Ocean sõitis eelmisel kolmapäeval pärast roolisüsteemi riket Stade linna juures madalikule. Laev jäi kinni Elbe jõel umbes 30 kilomeetri kaugusel Hamburgi sadamast. Kaks lahtipäästmiskatset ebaõnnestus.

Ettevalmistused uueks päästeoperatsiooniks algasid eelmisel neljapäeval. Laevast pumbati välja rasket õli, et seda kergemaks muuta. Ekskavaatorid kaevasid laeva juurest jõepõhjast välja umbes 45 000 kuupmeetrit pinnast.

Päästemanööver ise algas ööl vastu teisipäeva kella 2 ajal. Tänu Põhjamerel puhunud edelatuulele ja noorkuuöö tõusule oli veetase 1,20 meetrit normaalsest kõrgem. Elbe jõe üks lõik suleti päästeoperatsiooni ajaks.

Hiina ettevõttele China Shipping Container Lines kuuluv alus on üks moodsamaid konteinerlaevu maailmas. See asus teenistusse 2015. aastal ning võtab pardale peaaegu 19 000 niinimetatud 20-jalast standardkonteinerit.

Õnnetuse hetkel oli laev teel Suurbritanniast Felixstowe’st Hamburgi ja selle pardal oli umbes 6600 konteinerit.