"Tartus loobusid bussijuhid tööst, kuna neil on külm. Nägin ise eile bussijuhte, kes istusid paksude kasukatega roolis," kommenteeris üks Delfi lugeja trammide temperatuurist rääkivat eksperimenti.

Tartu linnaliinibusside eest vastutava Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste rahustab, et külma tõttu tuleb tõrkeid ette küll, kuid sellist asja, et bussijuhid oleks keeldnund liinile minema, pole olnud.

„Külmemate ilmade saabumisega on tõesti esinenud juhtumeid, kus ühel või teisel bussil on olnud tehnilisi tõrkeid kas siis bussi salongi või juhi töökoha soojendusüsteemiga. Sellisel juhul on bussijuhi kohus teavitada bussi rikkelisusest ning õigus ka keelduda konkreetse bussi kasutamisest kuni remondi teostamiseni,“ selgitas Kaljuste. „Kuuldust, et bussijuhid keelduvad liinile minemast, tuues põhjuseks lihtsalt külma ilma ja peatustes maha jahtuvat bussisalongi, pean pigem pahatahtlikuks teematõstatuseks,“ arvas ta.

„Tuleb siiski tunnistada, et külmad ilmad võimendavad bussi tehniliste rikete esinemissagedust, millele vastukaaluks oleme suurendanud hetke võimekust tagada busside kiire remont ning liinile suunamine.“ Kaljuste sõnul moodustavad tagavarabussid busside koguarvust 15 protsenti.