Ühe viimase aja juhtumi koha pealt ma lihtsalt ei suuda vait olla. Olin vist esimest korda elus nii vihane, et käed värisesid.

Usun, et olete märganud, milliseks probleemiks võib teinekord kujuneda poe sulgemine. Ühes väiksemas poes, kus töötasin, tuli panna sulgemise ajaks eraldi inimene ukse juurde valvesse, sest ega silte kliendid alati ei märka. Suuremates toidupoodides mängib enne sulgemist tavaliselt heliklipp, kus viisakas meesterahvas teatab, et pood suletakse näiteks 15 minuti pärast või viie minuti pärast.

Tol õhtul juhtus nii, et ajal, mil pood oleks sisuliselt pidanud juba kinni olema, ilmus minu kassa juurde neli uut klienti terve laari toodetega. Kusjuures osteti selliseid asju sellises koguses, mida elu sees korraga tarvis ei lähe.

Esimene klient ei asetanud oma kauba järele vahepulka ja kui olin mõned järgmise inimese tooted juba läbi löönud, hakkas ta õiendama ja süüdistama. Kell oli selleks hetkeks peaaegu viis minutit kümme läbi. Tavaliselt olen ma selleks ajaks juba rahagi ära viinud.

Soovitasin maruvihasel kliendil kella vaadata. Tema aga vastas, et teda ei huvita, mis kell on!

Ma tõesti ei kujuta ette, miks peaks viis minutit enne poe sulgemist tulema ostma korraga tervet kärutäit kaupa! Kallid inimesed, te võib-olla ei tea seda, aga kui jätate oma ostud nii hilja peale, siis peab mitu inimest teie pärast jääma kauemaks tööle.

Tavaliselt on sel ajal tööl üks kuni kaks vanemmüüjat, turvamees ja kassapidajad. Keegi neist ei saa ju poest lahkuda enne kliente! Ma saan aru, et vahel lihtsalt ei jõua varasemal kellaajal poodi, aga kas tõesti ei jõua enne kui viis minutit varem? Kui mina vähemalt 20 minutit enne sulgemist poodi ei jõua, siis ma tavaliselt ei lähegi.

Klienditeenindajad on ka inimesed ja nad tahavad ka koju minna. Võib-olla jääb mõni neist sinu ostude pärast rongist või bussist maha? Mõtle selle peale, kui sa järgmine kord õhtul poodi lähed.