Portaali Filghtradar24.com teatel saavutas lennufirma Kogalõmavia Airbus A321 lennu 21. minutil kõrguse 10 210 meetrit ja kiiruse 748 kilomeetrit tunnis. Minut hiljem oli lennuk langenud 8649 meetri kõrgusele ning kiirus oli vähenenud 172 kilomeetrini tunnis. Seega lennuk sel hetkel tegelikkuses enam ei lennanud, vaid kukkus. Kell 7.13 Moskva aja järgi lõpetas transponder lennuandmete edastamise ja lennuki jälg kadus lennujuhtide radariekraanidelt, kirjutab Kommersant.

On väidetud, et lennuki võisid õlalt lastava õhutõrjeraketiga alla tulistada Siinai poolsaare põhjaosas tegutsevad Islamiriigile truudust vandunud mässulised, kuid see versioon lükati ümber, sest lennuk lendas liiga kõrgel, et selle oleks saanud sellise raketiga alla tulistada, võimsamaid õhutõrjerelvi sealsetel mässulistel väidetavalt aga ei ole. Eksperdid ütlesid aga Kommersandile, et seda versiooni täiesti kõrvale heita on veel vara.

Egiptuse ja kohale lennanud Vene eksperdid tegid kindlaks, et lennuki tükid on laiali suurel territooriumil, mis moodustab kaheksa kilomeetrit pika ja neli kilomeetrit laia ellipsi. Vene delegatsiooni kuulunud riikidevahelise lennunduskomitee tegevdirektor Viktor Sorotšenko tegi järelduse, et lennuk purunes õhus suurel kõrgusel.

Ühe Kommersandi allika sõnul võib Siinai katastroofi võrrelda 1988. aastal Šotimaal Lockerbie kohal lennufirma Pan Americani Boeing 747-ga toimunuga. Siis hukkus 270 inimest. Lennukis plahvatas väike pomm ühe lennust loobunud reisija kohvris. See inimene – Liibüa terrorist – tehti kindlaks ja mõisteti eluks ajaks vangi.

Kommersandi allika sõnul ei oleks plahvatus pagasiruumis pidanud lennukit purustama. Seda tegi aga niinimetatud plahvatuslik hermeetilisuse kadumine rõhu järsu languse tõttu.

Teine lennuki purunemise põhjus võis ekspertide hinnangul olla väsimuspragu.

Veel üheks hermeetilisuse kao põhjuseks võis olla mootoririke. Turbiini niinimetatud mittelokaliseeritud purunemise puhul lendavad selle küljest lahti tulevad labad spetsialistide sõnul tohutu kiirusega laiali ning lõikavad lennuki tiiba ja keret nagu ketassaag.

Eksperdid arvavad, et katastroofi põhjuste väljaselgitamine on keeruline. Kokku tuleb koguda kõik lennuki tükid ja need uuesti kokku panna. Ainult kõigi elementide hoolikas ülevaatus ja kontrollimine, kas neil on lõhkeaine jälgi, näitab, mis oli lennuki purunemise põhjus.