Enam kui kümme aastat kestnud võitluse järel keelab Tallinn vanalinnas kolmerattaliste jalgrataste liikumise. Põhjus on lihtne: kevadest sügiseni hõlmavad välikohvikud suure osa vanalinna avalikust ruumist ning on vaja tagada jalakäijate ohutus vanalinna kitsastel tänavatel.

Liiklusseaduse järgi on kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, käsitletavad jalgratastena. Täna liiklevad jalgratastega sõiduteenust pakkuvad ettevõtjad vanalinnas suures mahus aladel, kus linn on seadnud erinevate õigusaktidega piirangud nii autoliikluse, reklaami kui kaubanduse osas. Jalgrattaga tasulise sõiduteenuse osutamist seevastu ei reguleeri veel ükski õigusakt.

Linnavalitsuse kinnitusel rikuvad velotaksojuhid erinevaid õigusakte ning kõikvõimalikul moel kauplemise head tava - näiteks kannavad kooskõlastamata reklaame -, aga ka seavad vale sõidukiirusega ohtu inimeste elu ja tervise ning tekitavad ummikuid Samuti on nende parkimine juhuslik ning korrapäratu. "Kui Raekoja platsil on tavataksode parkimine keelatud, pargivad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seal samas kümnete kaupa, takistades nii inimeste liikumist," seisab linna teates. Samuti on linna hinnangul paljude velotaksode väljanägemine vanalinna sobimatu. Lisaks ei tohi liiklusseaduse järgi jalgratas olla laiem kui 125 cm, samas on paljud neist 160 cm laiused.

Tallinna Kesklinna Valitsus on tegelenud selle probleemi ohjamisega enam kui kümme aastat ning on seisukohal, et nende tegevuseks on vaja välja töötada vastav regulatsioon.

„Leiame, et kolmerattaliste jalgrataste reisijateveoteenuse arendamine on atraktiivne ja tänuväärne projekt, kuid peame mõistlikuks selle teenuse lubamist väljaspool UNESCO kultuuripärandi nimekirja kuuluva vanalinna piire,“ seisab 2004. aasta juunis Kesklinna valitsuse pöördumises. Toona tegutses Tallinna vanalinnas seitse kolmerattalist jalgratast, millega osutati reisijateveoteenust. Tänaseks on nende arv kasvanud enam kui kümme korda.

"Pärast seda, kui oktoobris jõustuv ühistranspordiseadus annab Tallinna linnale pädevuse motoriseerimata transpordivahendite, sh jalgrattaga tasulise sõitjateveo tegevust reguleerida, oleme nõus neist umbes kümmet vanalinna lubama, kuid seda juba vastavalt meie poolt kehtestatud reeglitele," kommenteeris kesklinna vanem Alar Nääme.