Varem on kirjutatud Nigeeria petturite kohta, kes Eesti müügiportaalides inimesi petta üritavad, aga siiani leidub väga palju inimesi, kes ei ole sellistest petuskeemidest kuulnud ja lähevad ka õnge. 

Just hiljuti oleksin ka ise peaaegu ohvriks langenud, kui mulle kirjutas välismaalane ja soovis osta minu poolt müüdavat nutiseadet. Skeem näeb välja niimoodi, et kirjutab keegi välismaalane ja väidab end olevat Austraaliast või Usast ja tahab osta müüdavat toodet kas oma lapsele, vennatütrele vms kingituseks, kes elab siis kas Nigeerias või Malaisias või jumal teab kus kohas. Lubab ta muidugi tasuda kõik saatekulud ja isegi toote eest rohkem maksta tänu tehingu keerukusele. Kui kirjutad talle, et oled nõus paki postitama alles peale raha laekumist, on ta ikka nõus ja palub andmeid, kuhu ülekanne teha.

Kui oled andmed ära saatnud saadab ta kohe kirja, kus seisavad tingimused, et tema läheb oma panka, teeb seal ülekande ära ja sinule tuleb siis tema pangast meil(mis on võltsing) selle kohta, et tema on ilusti makse ära teinud ja pead paki oma kuludega posti panema. Toimuma peaks see niimoodi, et tema ''pank'' kaitseb nii ostjat kui ka müüjat ja peale seda, kui pakk on postitatud, teeb see ''pank'' sulle ülekande, mida tegelikult kunagi ei tulegi. Pakk sõidab aga rõõmsalt Nigeeriasse mingi õnneliku jõmmi kätte ja sina oled ilma nii kaubast kui ka rahast. 

Mina õnge ei läinud, tänu sellele, et ei ole nõus mitte ühte asja postitama, enne kui mulle raha laekunud ei ole. See lugu oli siis väidetavalt austraallase Pauliga, kelle vennatütar elavat Nigeerias. Kui olin talle üpris teravalt selgeks teinud, et mingit postitamist ei toimu, tuli mulle juba samal õhtul väga sarnase sisuga kiri teiselt aadressilt. Seekord oli siis tegu USA kodaniku Pauliga, kelle tütar olevat Malaisias reisil ja soovib talle teha sünnipäeva kinki. 

Minu süda hakkas verd tilkuma inimeste pärast, kes lähevadki postkontorisse ja panevadki paki teele mingi võltsitud panga meili alusel. Kuna nad jahivad elektroonikaseadmeid, nutiseadmeid ja kõike, mis on kallis, siis inimesed kaotavad suuri summasid. Kuidagi e-maili teel neid pettureid karistada ei saa, see on selge. Aitab vaid inimeste laiemalt informeerimine, et nad ei läheks õnge ja teaksid juba ohumärke.