Prantsuse lennundusametkond BEA avaldas kolmapäeval 150 inimese elu nõudnud katastroofi kohta esialgse raporti. Surmalendu on protokollitud ja analüüsitud 29 leheküljel, kirjutab Bild.

Raportis on uudiseks järgmine: poolteist minutit enne kokkupõrget registreeris lennuandmete salvesti Airbus A320 juhtkangi („Sidestick“) liikumise. „Kella 10:39:33 ja 10:40:07 vahel registreeriti kaaspiloodi poolel juhtkangi madala amplituudiga liikumine (võnkumine),“ öeldakse raportis.

Järeldused on BEA protokollis kokku võetud järgmiselt: „Üks minut ja 33 sekundit enne kokkupõrget salvestas FDR (lennuandmete salvesti – toim.) umbes 30 sekundi jooksul parempoolse juhtkangi juhtimisliigutuse, mis polnud piisavalt tugev, et autopilooti välja lülitada.“

See võib tähendada seda, et Lubitz üritas nähtavasti veidi enne kokkupõrget käsitsi juhtkangi abil lennuki kurssi muuta, kuid tulutult, autopiloot jäi kokkupõrkekursil tööle.

BEA direktor Rémi Jouty ei usu aga, et Lubitz oleks tõesti proovinud kokkupõrget ära hoida, mis oli isegi sellel ajahetkel tehniliselt veel võimalik. „Uuritud andmed kinnitavad, et kaaspiloot oli tegutsemisvõimeline, et kogu tema tegevusel oli üks ja sama mõte. Nimelt lasta lennukil vastu maad söösta.“