Vraki otsinguil India ookeani lõunaosas pole jõudu kokku hoitud ega ka aega või raha. Sellest hoolimata on otsijate suurimaks saavutuseks jäänud andmete hankimine merepõhja pinnavormidest varem kaardistamata merealadel. Mingit konkreetset tõendit lennuki viimasest asukohast ei ole kuid kestnud otsingute käigus saadud, vahendab Ilta-Sanomat.

Naftaplatvormil töötanud 57-aastasel Mike McKayl on otsingute viletsa saagi kohta oma seletus. Tema sõnul otsitakse vrakki valest kohast.

McKay põhjendab oma väidet tähelepanekutega ööl, kui lennuk kadunuks jäi, eelmise aasta 8. märtsil. Ta on kindel, et nägi Lõuna-Hiina mere kohal põlevat lennukit.

„Ma olen mõelnud seda asja ikka ja jälle. Ma ei saa öelda täie kindlusega, et tegemist oli just MH370-ga, aga minu visuaalne tähelepanek paigutub ajas just nendesse hetkedesse, kui lennukiga side kaotati,“ ütleb McKay. „Kui tegemist oli tõesti MH370-ga, ei suuda ma kuidagi kujutleda, et lennuk oleks mingil viisil saanud lendu jätkata. See pidi Lõuna-Hiina merre kukkuma.“

Uus-Meremaalt pärit McKay räägib, et oli kesköö paiku Songa Mercuri nimelise naftaplatvormi tekil jalutamas, kui tema vaatevälja ilmus horisondist kõrgemal leegitsev objekt.

„Oli selge öö ja nähtavus oli suurepärane. Minu märgatud objekt horisondist kõrgemal tundus põlevat ja olevat ühes tükis,“ ütleb McKay.

Viieteistkümne sekundi pärast leegid kadusid. McKay sõnul on ta oma tähelepanekust rääkinud nii Malaisia kui ka Vietnami võimudele. Ta on andnud täpsed koordinaadid, kus tähelepaneku tegi.

Kui McKay tööandja sellest teada sai, viidi mees Songa Mercuri naftaplatvormilt minema. Sellest hoolimata on McKay veendunud, et tal on õigus.

„Kuigi juhtumist on möödas ligi aasta, jään oma sõnade juurde selle kohta, mida nägin,“ ütleb McKay.

Malaisia kuulutas Malaysia Airlinesi lennu MH370 kadumise jaanuari lõpus õnnetuseks ning võimud teatasid, et lennuki reisijad ja meeskond arvatakse olevat surnud.