"Rahandusministeeriumi analüüsis saab olla nõus sellega, et meie programmi võimalikud suuremad kulud on seotud maksureformi, infrastruktuuri ja riigikaitsega, mis on olulised ja rahamahukad valdkonnad ja on tõsi, et ilma rahata ei ole seal võimalik midagi teha," nõustus Sester rahandusministeeriumiga.

Sester märkis, et mahukatest tabelitest ei jõudnud lehtedesse see, IRL kavatseb lisaks teha elatisrahafondi üksikvanemate kaitseks ja luua 20 000 uut praktikakohta, et noored saaksid paremad töökohad.

"Nende programmide kulud on väiksemad ja muu kuluralliga võrreldes vägagi mõõdukad, kuid toovad seda suuremat kasu tavalistele tööinimestele," ütles Sester.

Sesteri sõnul pole arvestatud võimalikku kulude kokkuhoidu riigireformist, haldusreformist ja äriühingute juhtimisreformist, samas kui rahandusministri erakonna lubadusi võidelda maksuerandite ja maksupettustega on hinnatud 767 miljonit eurot tulu toovaks.

"Rahandusministeerium nõustub, et IRLi maksureform suurendab inimeste soovi töötada ja tööhõivet, aga tuludes seda ei arvesta," oli Sester pettunud. "Rahandusministri erakonna kulukad maksulubadused on aga arvestatud hoopis tulutoovateks."

Sesteri sõnul on IRL numbrite osas jätkuvalt erinevatel seisukohtadel ja kavatseb oma õigusi kaitsta selles kafkalikus protsessis, kus arvestusi lihtsalt varjatakse.

"Kogu selle protsessi probleem on see, et rahandusministeerium püüab ise välja mõelda, mida programmidesse kirja pandud laused tähendavad ja ei arvesta ettepanekute tegijate selgitusi," kritiseeris Sester.

Tema sõnul leiab analüüsist ka puhtaid jaburdusi. "Nii näiteks on IRLi kuludele liidetud Euroopa Liidu eesistumise kulud, sest oleme programmis meenutanud, et Eestil on selline kohustus," tõi ta näiteks.