"Kahju fikseerides teatas lennujaama töötaja, et SmartLynxiga tuleb alatasa probleeme ette – tegu olevat odava ja vastutustundetu lennufirmaga, mis ei rahulda reisijate kahjunõudeid.

Nii oligi. Samal päeval teatasime kahjust lennufirmale, kust vastati inglise keeles, et vastavalt nende tingimustele nemad lapsevankri lõhkumise eest ei vastuta. Vastasime, et meie hinnangul tingimused nii ei sätesta ning küsisime, et isegi kui nõnda oleks, siis kas poleks kummaline, et lennufirmal on õigus just nimelt lapsevankreid hüvitamata lõhkuda. Sellele kirjale me enam vastust ei saanud.

Pöördusime ka Aurinko poole. Nemad selgitasid, et vastutab ikkagi lennufirma. Sellegipoolest usun, et Aurinko on professionaalne reisifirma, ega korraldanud reisi esimest korda. Neile pidi olema teada, millise firmaga on SmartLynxi näol tegemist. Tallinna Lennujaamas oldi selle probleemiga igal juhul tuttavad.

Aurinko pidi täiesti teadlikult valima oma koostööpartneriks lohaka ja vastutustundetu lennufirma. Nad pidid ju ometi tundma seda lennufirmat paremini kui reisijad, ometi tegid nad just sellise otsuse ja asetasid oma kliendi just sellise firmaga silmitsi. Isegi kui selline käitumine on Eesti seaduste järgi lubatud, siis on see kindlasti ebaeetiline," leiab lugeja.

Aurinko soovitab pöörduda Tarbijakaitseameti poole

"Oleme juhtumiga kursis ning andnud omapoolse vastuse ka reisijale. Meil on väga kahju, et reisija sai lennult tagasi purunenud lapsevankri, aga pagasiveo eest vastutab vastavalt rahvusvahelisele Montreali konventsioonile lennuettevõtja, käesoleval juhul SmartLynx Airlines, kellelt Aurinko OÜ oli ostnud tellimuslennu Tallinn-Agadir-Tallinn.

Reisikorraldaja ei vastuta reisija pagasi vedamise ja säilimise eest. Kahjuks on raske tagantjärele kindlaks teha, täpselt kus käru purunes. Reisija akt pagasi purunemise kohta on vormistatud alles päev pärast saabumist Tallinna Lennujaamas.

Paraku peab ütlema, et kilesse pakkimine kaitseb pagasit vaid määrdumise, väliste kahjustuste ja ilmastiku eest. Võimalike pagasikahjude vältimiseks soovitame alati oma reisijatele sõlmida pagasikindlustuse leping, mis kataks kõik võimalikud pagasiga seotud probleemid nagu näiteks kadumine või purunemine.

SmartLynxiga oleme teinud koostööd umbes viis aastat ja selle aja jooksul on olnud pagasiga vaid üksikuid probleeme. Kindlasti ei saa väita, et neid oleks rohkem kui mõne teise lennufirmaga. Lõhutud lapsevanker on esmakordne juhtum, millele hinnangu saamiseks oleme soovitanud reisijal pöörduda Tarbijakaitsemeti poole," räägib reisibüroo Aurinko juhataja Ivi Kallas.

Tarbijakaitseamet soovitab jätkata nõudega SmartLynxi vastu

"Esialgsel hinnangul võib öelda, et viidatud SmartLynxi tingimus on vastuolus Montreali konventsiooniga. Konkreetse kaebuse lahendamisega seonduvalt saab öelda, et kui ettevõttega ei ole kokkulepet saavutatud, tuleks esitada avaldus Tarbijakaitseametile.

Teoreetiliselt võiks pakettreisist tulenevad nõuded esitada võlaõigusseaduse alusel ka reisikorraldajale, kuna reisikorraldaja vastutab lepingu täitmise eest reisija ees, sõltumata sellest, kas lepingulised kohustused peab täitma tema ise või keegi teine.

Arvestades seda, et antud juhul piirab vastutust rahvusvaheline konventsioon, oleks mõistlik jätkata nõudega lennuvedaja vastu, seega, kui tarbija pole veel meie poole pöördunud, siis oleks tal mõistlik seda teha," soovitab Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.