Meie koolis jaotati õpilased erinevatesse klassidesse just selle sama haige idee järgi. Madalama tasemega poisid ja tüdrukud eraldati kõrgema tasemega segaklassist. Piiriks oli keskmine hinne 4,13 ja ilmselgelt oli eksperimendist kasu ainult neile, kes jäid sellest piirist ülespoole ehk kõrgema tasemega segaklassi. Madalama tasemega poisid ja tüdrukud eraldati üksteisest ning tekitati ühe lennu sees samasugune efekt, mille tõttu "eliitkoolis" õpitakse ja "tavakoolis" niisama kulgetakse.

Eksperimendi tulemuseks oli vägivalla kasv eraldatud poiste ja tüdrukute seas. Kiiresti tekkisid kiusajad ja kiusatavad ning reeglid kehtestas see, kel oli rohkem jõudu. Klassides puudusid viielistest õpilastest eeskujud ning vastassoo esindajad, kelle ees viisakas olla. Lõhuti tugevad sõprussidemed. Väärtushinnangud muutusid ja tuli õppida end füüsiliselt kaitsma.

Õpilaste seas, kelle keskmine hinne jäi varem kusagile 4,0 ja 4,13 vahele, toimus ränk taseme langus. Õppimiseks jäi aina vähem aega, kuna üha rohkem aega tuli kulutada selle sihitu seltskonna ohjeldamise peale.

Ma ei taha enam kunagi elus ühtegi klassikaaslast näha ja ühelgi meist pole tollest ajast häid mälestusi. Jumal tänatud, et see jama lõppes põhikooliga!