CDA ja D66 küsimuse ajend on Hollandi ringhäälingu NOS-i uudis, millest ilmneb, et Ukraina võimud informeerisid mõned päevad enne katastroofi Hollandi diplomaati õhuruumi ohutuse kohta. Sellel kohtumisel anti muu hulgas teada, et raketiga tulistati alla transpordilennuk, vahendab Algemeen Dagblad.

Hollandi parlamendi alamkoja Tweede Kameri liige CDA-st Pieter Omtzigt tahab teada, kuidas seda informatsiooni jagati ja mis sellega peale hakati. „Kriminaaljuurdluse tulemust pean ma ootama, aga küsimusele, miks see lennuk seal lendas, saab juba nüüd vastata,“ ütles Omtzigt. „Kui on teada, et seal kuskil lennukeid alla tulistatakse, mõtled sa igal juhul järele, kas on mõistlik seal edasi lennata. British Airways ja Air France ei lennanud sel ajal enam seal.“

Omtzigt üritab juba alates oktoobrist saada vastuseid Ukraina taevas aset leidnud intsidentide kohta, kuid pole seni rahuldavaid vastuseid saanud.

Hollandi sõjaajaloolase Christ Klepi sõnul ei tule selliseid vastuseid ka nüüd. Ta viitab sellele, kuidas Hollandi võimud käitusid pärast ebaõnnestunud rahuvalvemissiooni Bosnia ja Hertsegoviinas Srebrenicas. „Nende juhtumite puhul on näha sama mustrit: faktid on selged, aga niipea, kui lauale tuleb süü küsimus, näitavad kõik teineteisele.“

Lennukatastroofis hukkunute hulgas oli kõige rohkem hollandlasi.