Praegused andmed toetavad teooriat AirAsia lennu QZ8501 õnnestunud hädamaandumisest, ent kiirest uppumisest. Selle kinnituseks on mitu tõendit ning teooria on esitanud justnimelt lennunduseksperdid, kirjutab Ilta-Sanomat.

"Lennuki avariimajakas käivitub kõvast löögist maal, meres või mägedes. Minu analüüsi põhjal avariimajakas ei käivitunud, kuna merre laskudes ei toimunud kõva lööki. Piloodil õnnestus teha merre sujuv hädamaandumine," rääkis Indoneesia lennundusväljaande peatoimetaja Dudi Sudibyo AFP-le.

Samal arvamusel oli Indoneesia õhujõudude komandör Chappy Hakim. "Järelikult lennuk ei plahvatanud õhus ega rappunud merre kukkudes, vastasel korral oleksid ohvrid olnud tugevalt vigastatud."

Indoneesia endine transpordiminister Syafii Djamal on kindel, et kellelgi õnnestus avada AirAsia lennuki uks, mis leiti merest hulpimas. "Reisijad võisid oodata, et meeskond täidab päästepaadi, ent suur laine uputas lennuki,"" rääkis Djamal.

Ka Soome lennundusekspert, piloot Hannu Korhonen kinnitab õnneliku hädamaandumise teooriat. "See pole sugugi võimatu. Lennuk suudab merre õnnestunult maanduda ja selliseid hädamaandumisi on ennegi olnud."

Korhonen lendab Finnairi Airbus 320-ga ehk sama tüüpi lennukiga, mis 28. detsembril Indoneesias Jaava merre uppus.