:: Tehniline rike:

Airbusi lennukite perekonda kuuluval Airbus A320l on väga puhas taust, lennukitega on teadaolevalt juhtunud kõigest 26 õnnetust alates 1988. aastast, mil neid tootma hakati.

Lennunduseksperdi Gideon Ewersi väitel olid ka need probleemid põhjustatud teistest faktoritest. Kõige tuntum intsident toimus 2009. aastal, kui New Yorgis linnuparvega kokkupõrganud lennuk pidi hädamaanduma Hudsoni jõkke. Imekombel jäid toona kõik pardal olnud inimesed ellu.

:: Ägeda tormi mõju:

Reisilennuki piloot palus teadaolevalt halbade ilmaolude tõttu mõni aeg enne radaripildilt kadumist luba  tõusta 9750 meetri pealt 11 580 meetri kõrgusele.

Lennunduseksperdi kapten Mike Viviani sõnul võivad tormid ulatuda kümnete tuhandete meetrite kõrgusele ning tugev äikesetorm võib õhusõidukile suurt kahju teha.

Sellegipoolest ei ole taolised ilmaolud antud piirkonnas ebatavalised ning piloodid on nendega harjunud. Viviani sõnul on ebatõenäoline, et ilmal oli lennuki kadumises mingi roll. Seda arvamust jagab ka CNNi lennundusekspert Richard Quest. "Kehv ilm per se lennukeid taevast alla ei too," teatas ta.

:: Surmav jää:

Lennuk võis sattuda jäistesse oludesse, mis võisid põhjustada seiskumise ja lennuki allakukkumise, ütles piloot Ray Karam Singh, kes on Jaava mere kohal valitsevate ilmaoludega kursis.

Tema hinnangul võis QZ8501 piloot üritada olusid vältida ning kõrgemale tõusta, kuid koges siis uusi sellest tulenevaid probleeme. Singhi sõnul ongi mootorite jäätumine antud juhul kõige tõenäolisem allakukkumise põhjus.

:: Tahtlik akt:

AirAsia lennuki piloodid olid lennujuhtidega ühenduses kuni radarilt kadumiseni, ütles lennundusajakirja Flight Global toimetaja David Learmount.

"Pilootide mantra on lennata, navigeerida ja ühenduses olla," selgitas ta.

Seetõttu on alust arvata, et miski häiris neid, kuna neil polnud enam võimalik lennujuhtidega suhelda. "Miski häiris nende tähelepanu, et nad enam edasi ei rääkinud. Me ei tea, mis sel hetkel juhtus. Tegu ei tundu siiski olevat tahtliku aktiga," arvas Learmount.

:: Piloodi eksimus:

Lennufirma juhi Tony Fernandes sõnul oli indoneeslasest piloodil seljataga 20 000 lennutundi, neist 7000 AirAsiaga, mis lennundusekspertide sõnutsi näitab, et tegemist oli väga kogenud kapteniga.