Millal hakkavad ettevõtted vastutama oma veokite tehnilise seisukorra eest?
Hiljuti kirjutati Delfis rehvireidi käigus avastatud probleemidest veokite rehvidega. Kahjuks on reaalsus selline, et nii mõnigi transpordifirma sunnib autojuhti sõitma kulunud ja ohtlike rehvidega. Vabanduseks tuuakse rahapuudus, või ei vaevuta üldse põhjendama ja lihtsalt kästakse. Kui juht keeldub või liiga palju kobiseb, lastakse ta lihtsalt lahti ja võetakse järgmine.
Trahvi saab aga juht, mitte firma.
Miks ei võiks kehtestada seadust, mis kohustab firmasid pidevalt oma veokeid ja rehve kontrollima? Igasuguste muude seadustega ju pannakse inimestele erinevaid kohustusi ja vastutusi. Miks ei ole võimalik transpordifirmasid vastutusele võtta?
Ka autode tehnilisele seisukorrale vilistatakse. Transpordihinnad on väga madalale lastud. Mille pealt siis kokku hoitakse? Loomulikult veoki tehnilise seisukorra pealt. Aga süüdi jääb jällegi juht, või veel hullem: satub õnnetusse.
Firmadele tuleb kehtestada suurem vastutus. Ühtlasi tuleb kehtestada miinimumhinnad kilomeetrile ja tunnile, et firmad ei saaks teha veopakkumisi, mis ei võimalda veokit korras hoida ega juhile normaalset palka maksta.
Alles hiljuti käis meediast läbi uudis veoki esirehvi lõhkemisest, mille tõttu kaotasid oma elud kahes sõiduautos reisinud inimesed. Mis siis peaks veel juhtuma, et firmasid hakataks lõpuks vastutusele võtma?