Kell 11.12 Kopenhaagenist Kastrupi lennuväljalt õhku tõusnud väiksemat sorti reisilennuk (mahutab umbkaudu 50 inimest) Bombardier Aerospace CRJ oli Taani pealinnast teel Lääne-Poola linna Poznańi.

Kopenhaageni lennujuhtimiskeskus andis lennule SK1755 loa tõusta 7600 meetri kõrgusele kell 11.18, kuid vaid kolm minutit hiljem anti ootamatult korraldus langeda 6700 meetri kõrgusele, kuna tundmatu õhusõiduk, mille transponder ei ole sisse lülitatud, liigub SASi lennukiga kokkupõrkekursil.

Lennunduslehekülje Flightradar24.com radaripildilt on võimalik näha, kuidas SASi reisilennuk teeb vahetult peale õhkutõusmist kõrvalepõike. Leheküljel liveatc.com on aga avaldatud helisalvestis lennujuhtide ja Bombardier Aerospace CRJ pilootide vestlusest.

Välismaine sõjalennuk, mis Rootsi kaitseministeeriumi kinnitusel kuulus Venemaale, tiirles reedel Malmöst lõuna pool. Rootsi õhujõud saatsid mitu Jas-hävitajat seda tuvastama. Kohale lendasid ka Taani hävitajad. Vene lennuk lahkus piirkonnast, ent tuli mõne aja pärast tagasi.

"Sõjalennukil polnud lennu ajal transponder sisse lülitatud, kuid saime ta oma radarisse ning hoiatasime Malmö tsiviillennundusjuhti. Üllatuslikult muutis sõjalennuk kurssi ning minu meelest oli ta umbes minuti kaugusel kokkupõrkest tsiviillennukiga. Radarilt on näha lennukite vaheline kaugus, ent kõrgust ei suuda me selle abiga määrata. Võtsin veel kord ühendust lennujuhtimiskeskusega, kes andis reisilennukile käsu kaugeneda. Sellega õnnestus meil vältida katastroofi," ütles Lulea lennuväebaasi juht Daniel Josefsson.