Ilmad on juba päris jahedad ning peagi läheb ilmateenistuse andmetel veelgi külmemaks. Kui enamik autojuhte mõikab vahetada talve saabudes ära oma neljarattalise sõbra rehvid, siis miskipärast kiputakse unustama kontrollida oma auto aku seisukorda, enne kui ilmad külmemaks lähevad.

Paraku on enamiku juhtidega nii, et kui tavaliselt töötab auto laitmatult, siis seda kontrollima ning parandama ei kiputa. Ometi oleks soovitatav külmade ilmade saabudes oma neljarattaline aegsasti üle vaadata, sest lisaks rehvide vahetamisele võib väljavahetamist vajada ka aku.

Juhtusin eelmine nädal ühel varahommikul sõitma Haabersti ringile, kus ootamatult oli enne ringteed seisma jäänud üks vanem Audi, mille naisjuht seda meeleheitlikult käivitada üritas. Kuna auto takistas oma seismajäämisega tagant tulnud liiklejaid, siis oli Audi taha kogunenud juba paras ummik sõitjaid, kes üht või teist moodi üritasid autost mööda saada. Seistes selles ummikus otse Audi taga, nägin kuidas auto tuled käivitamise peale vaikselt looja vajusid ning naisjuht nõutult kellelegi helistama hakkas.

Õnneks tuli kuskilt tagant poolt vanem Nissani maastur, mis ennast Audi ette tõmbas ning sellega ninapidi kokku jäi. Maasturi juht suhtles Audi juhiga ning võttis tagant välja käivitusjuhtmed ja ühendas need autoga, mille peale Audi lõpuks käivitus. Kolonn sai liikuma hakata, kuigi kogu ettevõtmine – passimine, käivitamine ja manööverdamine – võttis aega pea 10 minutit hommikuse tipptunniga liikluses.

Et vältida selliseid teele jäämisi keset tiheda liiklusega tänavaid, peaksid autojuhid külmade ilmade saabudes kindlasti üle kontrollima oma neljarattaliste sõprade akud ning elektrisüsteemid. "Otsi särtsu, kust sa saad ning lükka vool sisse" mentaliteet ei ole kindlasti see, mis niigi stressirohke tipptunni peaks lõbusamaks tegema.