Hiljuti küsisin ühes Tallinna uhkes restoranis, kas tasuta kraanivett saab. Sain põlgliku muige ja pika arutleva loengu osaliseks, et põhimõtteliselt nad seda ikkagi ei paku jne. Mul polnud tahtmist oma tuju rikkuda ja sinnapaika see asi jäi.

Ikkagi tahaks ma küsida, milles probleem on. Tundub, et tegemist on ehtsa kitsidusega. Mind kui klienti peletab see lihtsalt eemale.

Kui anda kliendile tasuta vett, siis jaksab ta rohkem süüa ja ka rohkem alkoholi tarbida. Kui restoranid arvavad, et kliendi tarbitud kraanivee võib otse ümber arvutada pudelivee arvelt saamata jäänud tuluks, siis nad eksivad. Palju sa ikka vett raatsid osta? Ja kuiva toitu palju ei näri. Iga alkohoolse joogi kohta soovitatakse aga tarbida klaas vett.

Ja lõppude lõpuks: klient tahab olla rahul! Tasuta vesi oleks sammuke selle suunas.

Liiatigi on Eestis piisavalt puhast kraanivett. Tallinna Vesi tegi kunagi ju lausa kampaania, et joo kraanivett. Kui restoranid väidavad, et nad ei saa vastutada kraanivee kvaliteedi eest, siis see on puhas häma.

Nii et restorani, kus ka küsimise peale kraanivett ei raatsita anda, mina enam ei lähe. Eestlane ongi liiga leplik. Justkui oleks häbiasi midagi küsida. Restoranid ju ei häbene meilt söögi-joogi eest kopsakat hinda küsida.

Hea lugeja, kirjuta kommentaariumisse, millistes Eesti söögikohtades pakutakse tasuta vett ja millistes sellest keeldutakse!