Rootsi meedia väidab, et Rootsi kaitsejõud on mitmendat päeva Stockholmi saarestikus otsimas kahjustatud Venemaa miniallveelaeva. Aarnio rääkis Soome uudisteagentuurile STT, et miniallveelaeva saatmine Stockholmi saarestikku oleks navigeerimise raskuse tõttu liialt riskantne, vahendab uudisteportaal MTV.

Kapten lisas, et ta ei näe ühtegi põhjust, miks selline riskantne operatsioon tuleks ette võtta.

"Ma arvan, et see kõlab päris imelikult, kuid ma ei ole võimeline rohkem olukorda hindama, kuna mul puudub ülevaade detailidest," rääkis Aarnio.

Soome rannalvalve juht selgitas, et miniallveelaeva eeliseks on see, et neid saab mehitada (kuni 15 inimesega), kuid neid on võimalik ka mehitamata kaugjuhtimise teel kontrollida. Samuti vajavad sellised laevad lähedal asuvat baasi või toetuslaeva, kust sõidukit kontrollitakse.

Miniallveelaevad ei suuda Aarnio väitel võtta ette pikemaid reise ning olla ka vee all väga kaua. Samas, kui nad on aga vee all, siis on neid väiksuse ja vaikse sõidustiili tõttu äärmiselt raske leida. Neid on võimalik teatud seadmetega küll kuulda, kuid nende asukohta kindlaks määrata on äärmiselt raske.

Kui aga selline miniallveelaev peaks mingisuguse riigi territoriaalvetest leitama, siis on Aarnio sõnul võimalik aluse suunas hoiatuseks vee all pomme saata.

"Kui sellega on laev surutud pinnale, siis kuulatakse laeva meeskond üle. Igal riigil on selleks täpsed reeglid ning protseduurid ja ma ei hakkaks spekuleerima selle üle, mida Rootsis sellisel juhul tehakse," rääkis Aarnio.