Olin EMT klient 11 aastat. Ühel hetkel tundus, et mobiiliarved on ikka talumatult krõbedad, olukorras, kus uutele liitujatele pakutakse maad ja taevast. Kuuldes kolleegidelt, kui mõistlikud olid neile muude operaatorite poolt pakutud hinnad, hakkasin uurima võimalust mobiilikulude vähendamiseks.

Teatavasti ei paku EMT oma pikaajalistele klientidele ise mitte midagi – pakkumised tuleb omal käel välja uurida ja siis neid ka ise palumas käia. Esmalt palusin paar aastat tagasi EMT-st nende n-ö letialust paketti, millest tol ajal internetifoorumites räägiti.

Täpset hinda ma enam ei mäleta, kuid igakuised kulud siiski alanesid. Vastutasuks pidin vastava paketi võtma fikseeritud kaheaastaseks perioodiks. Kui nimetatud kaheaastane periood läbi sai, suundusin Solarise keskuse esindusse paketti vahetama ning leidsin teenindaja abiga MinuEMT lahenduse, mis tundus kõnede, sõnumite ja interneti mahtude koha pealt mõistlik ning ka mõistliku hinnaga. Lahkusin teenindusest suhteliselt rahulolevana.

Kuna minu igakuine telefoniarve sisaldab umbes 80 euro jagu parkimisarveid ning lisaks veel välismaiseid kõnesid ja sõnumeid, mis paketti ei kuulu, siis ei ole mul alati head ülevaadet, millest mu arve täpselt koosneb.

Kolm kuud pärast paketivahetust järjekordset pisut masendusttekitava suurusega arvet tasudes võtsin arve selgituse lahti ning asusin uurima, mille eest ma maksan. Suur oli mu üllatus, kui avastasin, et fikseeritud pakett oli mul seesama kallis, millest kolm kuud tagasi ekstra loobumas olin käinud!

Saatsin EMT-le tavalisest kurjemas toonis kirja. Vastuseks sain, et nad näevad jah süsteemist, et olen käinud paketti vahetamas, aga ei oska öelda, miks see vahetus rakendunud pole. Vastus ei sisaldanud vabandust, rääkimata pakkumisest asja kuidagi parandada.

Olles nüüd lõplikult veendunud, et sellise teenusepakkujaga ma enam suhelda ei soovi, võtsin pakkumise teiselt operaatorilt. Saadud pakkumine kattis kõik mu kuised riigisisesed kõne- ja sõnumivajadused enam kui 1,5-kordselt ning sisaldas piiramatut internetikasutust, mis on minu töös väga oluline. Paketi hind? Oluliselt odavam kui MinuEMT pakett, mis sisaldas vaid hädavaevalt piisavaid mahtusid.

EMT "suurepärane" klienditeenindus polnud aga oma viimast sõna veel öelnud. Olles operaatorivahetuse soovist teada saanud, kontakteerus EMT minuga, et uus pakkumine teha. Ütlesin neile avameelselt teise operaatori poolt tehtud pakkumises sisaldunud mahud ja hinna ning ütlesin, et kui pakuvad samad mahud ja pisutki madalama hinna, siis ei hakka lepingut lõpetama.

Vastuseks sain EMT pakkumise, mis ei katnud minu igakuiseid keskmisi vajadusi ei kõnede, sõnumite ega internetitarbimise mahu osas (ometi on EMT-l minu tarbimisajalugu olemas) ning oli tagatipuks veel kallim kui teise operaatori pakkumine. Minu küsimuse peale, et mis sellise ilmselgelt sobimatu pakkumise mõte on, ei osanud keegi midagi öelda. Olen nüüd pea aasta teise operaatori klient ning EMT-d ei igatse.