Indrek Teder juhtis oma pöördumises koolijuhtide tähelepanu nende rolli tähtsusele koolikeskkonna ja väärtuste kujundamisel. Ta pani koolijuhtidele südamele, et nad seaksid turvalise ja kiusamisest vaba koolikeskkonna oma kooli prioriteediks, sest füüsiliselt ja vaimselt turvaline koolikeskkond ning sõbralikud ja toetavad suhted on eduka õppe eelduseks.

„Uuringud näitavad, et kui koolijuht peab turvalisust koolis oluliseks, pingutab kiusamisvaba koolikeskkonna nimel kogu koolipere – nii õpetajad kui õpilased,“ ütles lasteombudsman. Samas rõhutas ta, et laste professionaalne juhendamine ja suunamine algab juba lasteaias, mistõttu samasuguse tähelepanuga nagu räägime koolist ja kooliõpetajatest, peaksime rääkima ka lasteaiast ja lasteaiaõpetajatest.

Lasteombudsman julgustas kooliaasta alguse pöördumises koolijuhte ka aktiivsemalt erinevaid kiusamise vastu suunatud programme kasutusele võtma. Eestisse on jõudnud mitmed kiusamisvastased programmid, mis on teistes riikides häid tulemusi andnud. Nende programmide ja teiste koolikeskkonna turvalisemaks muutmise võimaluste kohta saab infot lasteombudsmani veebilehelt „Kool kiusamisest vabaks“. See kodulehekülg on mõeldud õpilastele, õpetajatele, koolijuhtidele, lapsevanematele ja kõigile teistele, kes soovivad leida praktilisi soovitusi kiusamise ennetamiseks ja kiusamisjuhtumite lahendamiseks.

Eelmise õppeaasta eel juhtis Indrek Teder kooli direktoritele saadetud ringkirjas tähelepanu puhkuse ja mängu olulisusele laste arengus, paludes koolidel kinni pidada kontrolltööde läbiviimiseks kehtestatud nõuetest. Kuna lasteombudsmani poole pöördunud õpilased kurdavad endiselt, et kontrolltöid viiakse läbi tervisekaitsenõudeid eirates, pidas Teder vajalikuks oma pöördumises selle teema juurde naasta. „Tervisekaitsenõuete järgimine on vajalik laste heaolu ja arengu toetamiseks. Lisaks sellele on kehtestatud nõuetest kinnipidamine või nende eiramine ka sõnum õpilastele ja märk sellest, milliseid väärtusi koolis kantakse,“ selgitas ta.