Tallinna 400 bussist on konditsioneeriga kümme. Seoses äsja lõppenud kuumade ilmadega ristiti enamik linnaliini busse ümber "saunabussideks." Eile ütles Tallinna Linnatranspordi AS, et konditsioneere bussidesse paigutada ei ole "eriti mõttekas."

Saarna põhjendas seda loodusseadustega:

"Füüsikaseadused maksavad ka linnaliini bussis. Kui te kas või oma kodu proovite lahtiste akende ja konditsioneeriga 33-kraadises kuumuses jahutada - ei õnnestu. Sama lugu on bussides, kus uksed avanevad pärani iga mõnesaja meetri või kilomeetri tagant. See on niisugune võitlus loodusega."

Abilinnapea Arvo Sarapuu aga tunnistas, et konditsioneerid on päris kallid ja mõjutavad bussi hinda oluliselt. "Tasapisi me nende konditsioneeride peale muidugi läheme - ma toetan edasi minemist nende uute bussidega, kus on ka konditsioneerid, aga see hinnavahe on nii suur. Kui on niisugune dilemma, siis tuleb vaadata, et kas rõhume konditsioneeridele või muudele bussi kvaliteedi näitajatele," kommenteeris ta.

Sarapuu lisas, et on vaja rõhuda ehk hoopis probelemile, et talvel oleks bussid soojad, sest külma aega on Eestis rohkem. "Rõhume ikka sellele, et bussid oleks soojad, küll konditsioneerideni ka jõuame."

Näiteks Soomes on ühistranspordi bussidel konditsioneerid olemas ja aknad neil lahti ei käi, rääkis Delfile Soomes töötav eestlasest bussijuht. "Üldjuhul konditsioneerid ikka töötavad ka, saab elada enam-vähem, aga palavusega vahel inimesed ikka tulevad kaebama," märkis ta.