Aegna alalise elaniku Hugo Udusaare sõnul on Tallinna linnavalitsus loonud olukorra, kus 47-kohalises liinilaevas on 25 kohta broneeritavad, ülejäänud toimivad elava  järjekorra põhimõttel, mis tähendab, et kui inimene peakski laevale ja Aegnale pääsema, ei pruugi tagasisõidul sellist võimalust tekkida ja seetõttu tuleb  inimesel tellida muu alus ning selle  eest korralikult maksta.

„Seetõttu ostavad kindluse mõttes ka paljud rohelise kaardi omanikud võimalusel edasi-tagasi pileti. Paljude tasuta sõitjate mentaliteet ja käitumine aga erineb sõidupileti ostnud-broneerinud reisijastest - ruulib suhtumine, et peale mind tulgu või veeuputus,“ nentis Udusaar.

"Praegune olukord meenutab "tasuta" kannatuste rada," rääkis mees Delfile.

Aegnalase sõnul on alates tasuta laevasõidu kehtestamisest looduskahjud suurenenud, niisamuti prügistamine. „Telkimiskohti suurenenud külastajate tõttu kõigile ei jagu, mistõttu telgitakse ja tehakse lõket "puu alla" - kaitseala on 85 protsenti ulatuses kaetud metsaga ja väga tuleohtlik,“ selgitas ta.

Udusaare sõnul Tallinna linnajuhte aga olukord ei morjenda. „Nemad liinilaevaga ei sõida. Aegna kaitseala "kaitse" piirdub seal oleva looduskeskuse ja propagandaga.“