"Automaksu kehtestamise mõtet on teatava intervalliga ikka ja jälle lauale arutamiseks pakutud. Ühetaoline automaks oleks täiendav maksukoormus kõigile autot omavatele Eesti tööinimestele, kelle jaoks auto on tööle ja koju sõiduks igapäevane tarbeese või peredele, kes oma lapsi kooli või lasteaeda viivad," sõnas Holsmer.

Automaksu kehtestamise tulemusel hakatakse uuemate ja turvalisemate autode asemel ostma vanemaid ja keskkonda rohkem saastavaid autosid. Reformierakonna poolt võin aga kinnitada, et ametis olev valitsus automaksu ei kehtesta, lõpetas Holsmer.

IRLi riigikogu fraktsioon teeb aga ettepaneku katkestada firmaautode käibemaksu eelnõu, et pidada sisulisi läbirääkimised ettevõtlusorganisatsioonidega ja ära oodata Euroopa Komisjoni otsus vastavate muudatuste sisseviimise lubamise osas.

„Tegemist on ligi 50 miljoni euro suuruse maksutõusuga. Ettevõtjad on pandud fakti ette, et neilt kärbitakse autode soetuse ja kasutuse maksusoodustusi, kuid sisulist arutelu ettevõtlusorganisatsioonidega pole toimunud,“ rääkis rahanduskomisjoni aseesimees Sven Sester.

„Teine probleem on selles, et rahandusministeerium pole saanud Euroopa Komisjonilt käibemaksu erisuse luba. Kuna küsimusi on täna selgelt rohkem kui vastuseid, tuleks eelnõu menetlemisel aeg maga võtta, mitte hakata riigikassa täitmise eesmärgil iga hinna eest eelnõud kiirkorras läbi suruma,“ ütles Sester.


Sesteri sõnul väljendasid ettevõtlusorganisatsioonid eilsel rahanduskomisjoni ümarlaual soovi pidada läbirääkimisi rahandusministeeriumiga ja seda peaks Sesteri hinnangul ministeerium neile võimaldama.


„Tegemist on lühikese aja jooksul juba teise eelnõuga, millega valitsus soovib tõsta ettevõtjate koormust kümneid miljoneid eurosid. Koos nn käibedeklaratsioonide seadusega plaanitakse ettevõtjaid täiendavalt koormata ligi 100 miljoni euroga,“ rääkis Sester.

Ettevõtete maksukoormust tõstva firmaautode eelnõu vastuvõtmise asemel tegi rida ettevõtlusorganisatsioone ettepaneku Eestis sisse viia hoopis üldine automaks, mis kehtiks kõigile autodele. Sisuliselt tähendab see, et firmaautode soodsama maksustamise peaksid osaliselt kinni maksma palgatöötajatest autoomanikud.