Ükski satelliidipilt pole aidanud lennukit leida ning viimaseks lootuseks on lennuki must kast, mis annab iga mõne aja tagant välja signaalpiikse, aga ka siin hakkab päästeametnike sõnul lootuskiir kustuma, sest musta kasti aku peab vastu neli nädalat - ehk siis hinnanguliselt selle nädalavahetuse lõpuni.

Täna jätkab hinnanguliselt 200 000 ruutkilomeetrist alal otsingutega kümme sõjaväe- ja kolm tsiviillennukit ning üksteist erineva riigi alust, nende seas ka allveelaev, mille pardal on kõrgtehnoloogiline musta kasti lokaator ehk sonar.

Malaisia lennuki müstilist haihtumist uurib Suurbritannia luureühendus Mi6 ja Ühendriikide luurekeskagentuur CIA, kahe maailma mõjukaima luureagentuuri uurimisel osalemist kinnitas Malaisia transpordiminister Hishammuddin Hussein, kellel sõnul on agentuuridel olulisi uusi kahtlusi, et õhusõiduk ikka kaaperdati.

Millist informatsiooni luureagentuuridel täpsemalt on, mõistagi ei avaldada.

Malaysia Airlines'i esindajate sõnul kadus lennuk nelja nädala eest laupäeval radariekraanilt kaks tundi pärast õhkutõusmist Kuala Lumpurist kell 2.40 kohaliku aja järgi. Pekingis pidi reisilennuk maanduma kella 6.30 ajal.

Malaisia peaminister Najib Razak kinnitas hiljuti satelliidipildile viidates, et lennuk muutis kurssi ja võis lennata veel ligi seitse tundi – just umbes nii kauaks jagus haihtumise hetkel lennukil ka kütust.

Pardal oli 239 inimest, nende hulgas 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget.

Arvamusi, mis juhtus Malaysia Airlinesi lennuki Boeing B777-200 pardal neil saatuslikel tundidel rohkem kui kolm nädalat tagasi, on väga erinevaid.

Näiteks Al Qaida informaator Saajid Badat, kes on ka Osama bin Ladeni väimees, ütles hiljuti New Yorgi kohtule, et neli või viis Malaisia meest on plaaninud kasutada oma jalanõudesse peidetud lõhkeseadeldisi, et purustada kokpiti uks ja õhusõiduk kaaperdada. Nende eesmärgiks oli Badati väitel 9/11 stiilis terrorirünnak. Mees rääkis seda juba enne MH370 kadumist.

Daily Mail aga kirjutas sel nädalal, et just enesetapu versioon on kujunenud lennuki kadumise peamiseks hüpoteesiks. Sellele viitab lennuki viimine lennuki lennukõrguse ülempiirini, et reisijad teovõimetuks muuta.