Mäletatavasti avas valimiste eel Ülemiste liiklussõlme vahtplastist Ülemiste vanake, kes maksis 30 000 eurot, Lasnamäel tehti ehitusplatsile 15 000 euro eest ühepäevane liuväli, Tallinna lauluväljakul peeti 38 000 euro eest Lasnamäe päevi, rääkimata tasuta rongisõidust (375 000 eurot) ja rahvarinde kontserttuurist (120 000 eurot). Kokkuvõte: linna ehk maksumaksja raha eest tehti rohkem kui 700 000 euro eest valimiskampaaniat.

Pool aastat hiljem on natuke kummaline kuulda, et naastrehve tuleb kõrgemalt maksustada, sest teede remontimiseks on vaid 8 miljonit eurot.

Jah, kui lund lükatakse ja kiilasjääd pole, sobib lamellrehv linnatingimustesse väga hästi. Tõsi on ka see, et naastrehvid kulutavad asfalti ja tekitavad müra, kuid nende eelis on pikem eluiga ja parem pidamine jääl. Teisisõnu võib „nael" päästa elu. Või mitu.

Nii pole imestada, et linnapea endagi Mercedes liigub just naastrehvidel ning et Maanteeamet on siiani vastu naastrehvide lauskeelustamisele ning maksustamisele. Lahendusena pakub Maanteeamet välja hoopis talverehvide kasutamise aja lühendamise seitsmelt kuult viiele.

Avaliku raha laristamine, millele järgneb paaniline uute rahaallikate otsimine, meenutab natuke Valgevenet. Nimelt tõstis president Lukašenka, 2010. aasta presidendivalimiste eel riigitöötajate palka poole võrra. Et seejärel alandada Valgevene rubla kurssi dollari suhtes 55 protsenti ning Venemaalt 3 miljardit dollarit laenu võtta.

Tegelikult on Tallinnal raha küll, kui seda õigesti kulutada. Naastrehvide sarjamise asemel võiks energia pühendada aga jalgratturite kiitmisele. Nemad ei kuluta üldse asfalti.