Maanteeamet põhjendab otsust sellega, et Muhu ja mandri vahel on piisavalt hea laevaühendus, mis sõitjate liikumisvajadused rahuldab.

Ühtlasi saab Muhu ja mandri vahelise jäätee rajamata jätmise tõttu rohkem tähelepanu pöörata teistele trassidele, kus jääteede rajamine on maanteeameti hinnangul rohkem põhjendatud.

Kui mõnikord on jäätee plaanid Suures väinas sõna otseses mõttes läbi lõiganud näiteks Virtsu-Kuivastu liinilt Rohuküla-Heltermaa liinile suunduv parvlaev, siis täna ütles laevaoperaatori Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treiel Delfile, et talihooajal laevu eelmainitud liinidel ümber paigutada plaanis ei ole.

„Laevade lõpliku talvise asetuse tegime jaanuari esimestel päevadel, kui jääd veel polnud. Pärast seda ei ole me liinidel ühtegi laevade vahetust teinud ega plaani seda lähiajal ka teha,“ ütles Treiel.

„Selleks pole põhjust, kuna uued laevad on ju teatavasti identsed ning Regulat, mis teeb vaid tippaegadel üksikuid reise, Kuivastu-Virtsu liini veetase ei mõjuta. Mida iganes jääteede kavandamisega seoses ka ei otsustata, siis Väinamere Liinide töö seda otsust ei mõjuta,“ lisas ta.

Viimati oli 9 kilomeetri pikkune jäätee mandrilt Muhusse avatud 2011. aastal.

Tänavu on avatud juba Haapsalu-Noarootsi jäätee. Veel plaanitakse avada jäätee mandri ja Vormsi, mandri ja Kihnu ning Saaremaa ja Hiiumaa vahel.