"Trollijuht on andnud 11. jaanuaril 6. liini trollis toimunu kohta omapoolse selgituse, mis osaliselt erineb lugejakirjas kirjeldatust," vahendas Tallinna linnatranspordi avalike suhete juht Sirje Roht. Ta lisas, et sellega ei ole asi lõpetatud. "Trollijuhi tegevusele anname hinnangu kuu lõpus töötasu arvestamisel."

Trollijuhi sõnul teatasid talle sõitjad, et ühel meesterahval hakkas halb ning tal on ilmselt terviserike. Veidi peale Humala peatust jättis juht trollibussi seisma ja kutsus kiirabi.

Kuna mõne aja möödudes oli mehe olukord paranenud ja ta seisis juba omal jalal püsti, võttis trollijuht uuesti kiirabiga ühendust ja hakkas edasi sõitma, vahendas Roht trollijuhi selgitust.

Roht lisas, et sõidukijuht peab tekkinud olukorras otsustama, kuidas edasi toimida, teisalt pole tal meditsiinilist pädevust hinnata tervislikku seisukorda.

"Otsustades edasi sõita, ei hinnanud ta võib-olla olukorda objektiivselt, kuid sellise otsuse tegi ta oma sõnade kohaselt olukorras, kui inimene seisis püsti ja liikus salongis oma jalal ringi," ütles Roht.

Rohti sõnul on ühissõidukijuhi töös oluliseks osaks objektiivse hinnangu andmine erinevatele situatsioonidele ja nende koordineeritud lahendamine teiste osapooletega (sõitjad, politsei, kiirabi, turvafirma).

Mõlemad osapooled on oma arvatest teinud seda, mida nad on õigeks pidasid, aga trollijuht oleks pidanud seda juhtumit koordineerima.

"Antud juhtumil tundub, et just see ei toiminud piisavalt selgelt, trollijuht olukorda ei koordineerinud ja kõik tegutsesid eraldi parema äranägemise järgi, mis tõenäoliselt oli üheks juhtumi eskaleerumise põhjuseks," leidis Roht.

Rohti kinnitusel ei saa sõidugraafikust kinni pidamine mingil juhul olla põhjenduseks, kui tegemist on terviserikkega või ohuga sõitjate turvalisusele. "Ebaviisakale käitumisele ei ole üldse mingit õigustust," pn Roht veendunud. "Selle asemel oleks saanud olukorra lahendada viisakalt rääkides. Igas olukorras tuleb jääda viisakaks."

"Ühissõiduki juht peaks kriisisituatsioonis kõigepealt olukorra selgeks tegema. Selgitama, mis on juhtunud, kas kiirabi on välja kutsutud või on inimesel paremaks läinud ja ta ei soovi arstiabi. Või on vaja kutsuda politsei," loetles Roht tegutsemise võimalusi. "Lahendusi võib olla erinevaid, kuid ühissõidukijuhil on tähtis esmalt olukorrast ülevaade saada, seejärel langetada otsus, kuidas edasi tegutseda ja koordineerida erinevate osapoolte tegevust."

Tallinna ühistransporti kasutanud inimene kirjeldas sotsiaalmeedias laupäeval trollis nr 6 aset leidunud juhtumit, kus trollijuht seadis esikohale liini graafiku, mitte aga ilmselt langetõve all kannatanud mehe tervise. Nii ajas väljakutsutud kiirabi taga krambihoogudest toibuva reisijaga trolli.