Oma väite põhjendamiseks tõi Elroni juht ka igati muheda paralleeli merendusega - nimelt ei keevita ju keegi reedeõhtuse tipptunni jaoks laevu pikemaks. See vastab täiesti tõele ja ühtlasi meenutab riigikogu istungeid, kus poliitikud kipuvad samuti tuginema demagoogiahõngulistele argumentidele.

Aga kui juba paralleelide tegemiseks läks, võiks mängu tuua ka lennunduse. Nimelt on ikka ja jälle levinud kuuldusi, et lennufirmad soovivad istekohtade asemele seisukohad tekitada. See tähendaks märgatavat kokkuhoidu ja kasvataks efektiivsust, mida ka Elron kangesti kalliks peab. Kaugemas tulevikus võiks samuti lennundusest pärit idee eeskujul varustada kõik rongid vannitoakaaluga, mille abil saaks reisija tõendada, kas ta on tavapileti vääriline või tuleb tasuda ka „paksumaksu".

Elroni juht Ossip demonstreeris lisaks merendusele oma laia silmaringi ka demograafilistes protsessides, väites, et kuna paljud inimesed on kolinud ääremaalt linna, pole pikkade rongide järele alati vajadust. Kahtlemata on lühem rong optimaalsem ning selliste põhimõtetega jätkates on vaid aja küsimus, mil kõik inimesed on linna kolinud ja vagunitest võib täielikult loobuda.

Ilmselt oleks sellisel juhul sobivalt efektiivseks variandiks vaid veduritega piirdumine. Jõulude ja muude pühade eel, mil võib eeldada eriti suurt reisijate hulka, tasuks aga optimaalsuse huvides kaaluda inimeste lubamist veduri katusele. Indial on selles asjas suuri kogemusi ning kindlasti saab siin leida ka Euroopa Liidu turvanõudeid arvestava lahenduse.

Kuna rongide sõidugraafik on varasemast palju tihedam, siis ei tohiks vagunitest loobumine erilist tunglemist kaasa tuua. Aga kui inimesi peaks veduri jaoks siiski liiga palju olema, võib mõned peatused lihtsalt vahele jätta. Tuues paralleeli ühistranspordist - vahel ju ikka juhtub, et kõik inimesed trammi ei mahu. Aga küll tuleb järgmine!

Nagu aastavahetuse eel tihti rõhutati, on kõige tähtsam säilitada optimistlik meel ja rõõmus ellusuhtumine. Tähtis on leida enda seest see säde, mis soendab südant, kui pakaselise talveilmaga Elroni püstijalarongi oodates pole perroonil tuule eest kuhugi varju minna. Positiivne on aga see, et hiljemalt jaanuari lõpuks peaks vähemasti piletisüsteem korda saama.