23. detsembri hommikul kell 9.30 pidi Estonian Airi lend OV 0174 Amsterdamist Tallinna lendama hakkama. Lennu kestus pidi olema kaks tundi.

Chek-in tehtud, istusime kõik lennukis ja siis selgus, et lennukil mingi rike, lend lükati edasi.

Palju oli lastega peresid, kes kõik jõuluks koju tahtsid. Kõigepealt tuli oodata 14.00-ni, lastega pered (lapsed magasid põrandal) saadeti siis mingite vahemaandumistega Tallinnasse.

Uus teade tuli, et lend on edasi lükatud 22.00ni ja siis lubati iga tunni järel väljalendu ja nii see kestis kuni umbes üheni öösel. Siis aga öeldi, et lend jääb ära. Ja seda ühes Euroopa kallimas lennujaamas. Niisiis kell üks öösel lubati saata meile buss, mis meid hotelli sõidutab, aga see pidi saabuma tunni aja pärast. Vahepeal vahetati piletid ümber, minul abikaasaga vedas, saime hommikuse otselennu Tallinna, aga osadele anti pilet ümberistumisega Stockholmis, seega nemad jõudsid Tallinna heal juhul viie ajal jõuluõhtul. Üks noormees oli pärit Saaremaalt, seega ma ei kujuta ette millal ja kas ta üldse koju jõudis. Paljud olid tulnud Ameerikast, seega oli neil juba üks päev lendamist seljataga.

Aga see buss muidugi ei saabunud õigeks ajaks, külmetasime öösel tuule ja vihma käes ja ootasime bussi. Need kel oli Stockholmi kaudu lendamine, loobusid, läksid lennujaama tagasi ja ütlesid, et magavad kasvõi põrandal, sest nende hommikune lend läks juba kuue paiku
hommikul ja kell oli selleks ajaks juba kaks öösel. Buss saabus pool kolm ja juba kolmeks öösel olime hotellis. Hommikul seitsmest taas uuele ringile, siis sujus kõik enam-vähem, aga ei mingit vabandust, ei midagi.

Seega kahetunnine reis osutus 24-tunniseks. 18 tundi lennujaamas ja muud seiklused sinna juurde, olin 23 tundi järjest üleval, kui lõpuks koju jõudsin, kus ootas mind nutetud silmadega tütar ja vanemad, kes olid teinud nii palju ettevalmistusi (viimati nägin neid pool aastat tagasi) olin täiesti läbi. Jõuluõhtul oli tegu, et silmi lahti hoida. Ma leian, et Estonian Air peaks meile sellise asja kompenseerima.

Estonian Airi PR direktor Ilona Eskelinen:

23. detsembri Amsterdami-Tallinna lend lükati edasi tehnilise probleemi tõttu. Keeruline oli see, et probleem tekkis välislennujaamas. Pidime saatma sinna tehnikud, kes lennuki üle vaataksid ja otsustaksid, mida edasi teha. Esialgne hinnang oli, et probleemi kõrvaldamiseks kulub 2-6 tundi.

Vastavalt määrusele tuleb sellisel juhul reisijate eest hoolitseda vastavalt ooteajale. Neile jagati toiduvautšereid ja lastega peredele pakuti ka päevaajaks hotelli, kus lendu oodata. Osa reisijaist paigutati ümber teistele lendudele, osa lähetati õhtul teele, neile, kes õhtustele lendudele ei mahtunud, pakuti hotellikohta.

Kui lennukit hooldatakse, siis tehnikud annavad teatud aja tagant uut infot ja teavitavad, millal järgmine info tuleb - näiteks tunni pärast. Sageli ei ole võimalik öelda täpset kellaaega, et lend läheb täpselt sel kellaajal. Samas primaarne on lennuohutus ja kui on vähimgi kahtlus, kas kas lennuk on korras, siis ta jääb maa peale. Estonian Air vabandab reisijate ees, kes jõuluajal loodetud ajal kohale ei jõudnud.