Valitsusliidu saadikute otsus mitte vastu võtta käibemaksu ja tulumaksu muudatusi ettevõtetes kasutatavate sõiduautode asjus tähendab Nestori sõnul ühtlasi seda, et niigi miinuses olev eelarve jääb ilma 24 miljonist eurost tuluallikana.

Kas need kiirustades kokku pandud seadusemuudatused oleks ka tegelikult riigieelarvesse tulu toonud, on tema hinnangul loomulikult küsitav. Riigieelarve vastuvõtmiseks tähendab aga see otsus palju sisulisemaid samme, kui valitsusparteid tegema on võimelised.

Kehtivad seadused nimelt ei luba riigikogul muuta tasakaalu näitajaid eelarve arutamisel. 2014 aasta eelarve osas tähendab see seda, et riigikogu oma otsustega ei tohi suurendada eelarve puudujääki. Kui neid 24 miljonit eurot enam tuludena käsitleda ei ole võimalik, tuleks riigikogus leida muu samaväärne katteallikas või vähendada kulutusi samas suuruses. See ei oleks mitte ainult riigimehelik, vaid ka kehtivatele seadustele vastav tegutsemisviis.

Tulude suurendamine sellises suurusjärgus ei ole ilmselt võimalik ja näiteks riigiettevõtete dividenditulu suurendamine paneb eelkõige löögi alla 2015 aasta eelarve, kus tasakaalu saavutamine saab olema veelgi keerulisem.

"Kulude kärpimist valitsusliidu saadikud teha ise ei soovi. Isegi siis, kui nad oma katuserahadest loobuksid, 24 miljonit kokku ikka ei joonista," nentis Nestor.

Riigieelarve on JOKE

Nestori sõnul soovib rahandusministeerium aga eelarve viia nõutud piiridesse mitte rahaga, vaid paragrahviga eelarveseaduse lõpus. "Midagi sellist pole ükski varasem valitsusliit endale lubanud, sest see on selgelt seadusevastane," leidis Nestor.

Mainitud paragrahv lubaks nimelt teha ministeeriumidel teatud osas kulutusi 2014. aastal juhul, kui vastavad sõiduautode käibemaksu mahaarvamise reeglid uuel kujul on jõustunud.

Selline "tasakaalu viimine" on absurdne sisuliselt, sest vastu võetakse ju eelarve, mitte unistus või ennustus sellest, milline võiks eelarve olla.

"Selline "tasakaalu viimine" ei ole isegi mitte "juriidiliselt on kõik korrektne" JOKK skeem, vaid JOKE, sest ka juriidiliselt on kõik ebakorrektne. Ei vasta ei põhiseadusele ega kehtivale korrale riigieelarve vastuvõtmisel. Sellist riigieelarvet ei saa riigikogu ei vastu võtta ega president seda välja kuulutada," kritiseeris Nestor.

"Riigieelarve peab vastama kehtivatele seadustele nii tulude kui kulude osas ning selline lähenemine riigieelarvele ei ava mitte Pandora laegast, vaid lao!" lisas Nestor.

Sisuliselt oleme tema hinnangul jõudnud olukorda, kus valitsuse poolt oleks kõige mõistlikum eelarve menetlusest tagasi võtta ja uuesti esitada koos tulude ja kulude nõutavatesse piiridesse viimisega. "Nalja võib ju ka teha, aga riigieelarve pole selleks vast kõige sobilikum suurus," leidis Nestor.