Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on viimase nädala jooksul tehtud ametile 11 kaebust Lepalaanega seotud firma ThinkGreen Company poolse kohustuste täitmatajätmise osas.

"Augustis tehtud kaebuse põhjal algatasime väärteomenetluse. Kõik ülejäänud avaldused on esitatud sel nädalal," rääkis Turetski Delfile.

Turetski sõnul tasusid kaebuse esitanud inimesed lennukipiletite ja majutuse eest, kuid kuna firmadele summasid edasi kantud ei ole, ei ole tarbijatel kehtivaid broneeringuid. Samuti ei ole tarbijad oma raha tagasi saanud.

Riina Lepalaan on tarbijakaitse sõnul seotud firmaga ThinkGreen Company, mis lisati 2011. aastal musta nimekirja, kuna reisifirma polnud esitanud kolmanda kvartali pakettreiside kogumüügi aruannet.

Novembri alguses ütles ta Tarbija24-le, et kõik inimesed on ostetud lennupiletid kätte saanud. "Meil on olemas luba müüa lennupileteid. Lihtsalt pole luba müüa pakettreise," selgitas naine.

Pärast seda artiklit on aga tarbijakaitsesse pöördunud tüssatute arv suurenenud. Riina Lepalaanelt ega firmalt Delfile kommentaari saada ei õnnestunud.

Ostjate lood (nimed toimetusele teada):

"Olen Riina Lepalaane ja Thinkgreen Company OÜ pettuse ohver. Tuttava soovitusel tahtsin osta tema kaudu lennupiletit Taisse. Hind tundus tõesti kahtlaselt odav, aga olen ennegi soodsalt lennanud. Kahtlane tundus ka see, et Riina lubas, et piletite kuupäevi saab muuta. Minu praktika on näidanud, et soodsate piletite puhul ei saa mingil juhul kuupäevi ega muid andmeid piletil muut). Kandsin raha üle ning jäin pileteid ootama, mida lubati paari päeva jooksul.

Kui närvilisemalt nõudma hakkasin, siis lubati õhtuks või järgmiseks päevaks. Suure pinnimise peale sain broneeringu, mille peale helistasin lennu operaatorile ehk siis Finnairi kõnekeskusesse, kust öeldi, et tagasilend on ootel, mis tähendab, et lennukis pole vabu kohti (ehk stand-by). Kuna reis oli plaanis väikese lapsega ning ise olen teise lapse ootel siis sellist närvikulu endale lubada ei saa. Nõudsin raha tagasi. Ja siis hakkas taas venitamine. Küll lubati homme saata ja siis küsida kusagilt kolmandast kohast, kaugel minu ülekanne on jne. Tuttav, kes soovitas, nõudis ka ise raha tagasi. Tema 1000€ sai ning Riina oli temale lubanud käsi südamel, et ootab mingit laenu kusagilt ning tahab asja ära klaarida. Minuga enam ei suhelda. Summa, mille kelmile maksin oli 1862€."

Teine ohver:
"Elan Lääne Austraalias ja otsisin lennupileteid, et järgmise aasta juunis–juulis koju tulla. Minu õde uhendas mind Riina Lepalaanega, kes töötab reisiagendina firmas ThinkGreen Company OÜ.

Sain hinnapakkumise 799euri täiskasvanu edasi tagasi pileti eest marsruudil Perth-Singapur-Helsingi-Tallinn. Riina saatis mulle lennuplaani/broneerigu, mina talle oma krediitkaardi andmed. Raha oli järgmisel paeval arvelt maha läinud, aga lennupiletid minuni kunagi ei jõudnud.

Korduvate päringute peale vastas Riina, et kohe kohe saadab ara ja nii ta venitas sellega. Tellisin temalt kokku 10 piletit: 5 täiskasvanut, 4 last ja üks imik, kogusummas 7072 euri".

Kuni 11.11.2013 olid Äriregistri andmetel Think Green Company OÜ juhatuse liikmeteks ka Jaan Schmidt ja Andres Aviste, kes äriregistri andmetel võõrandasid novembri esimesel nädalal oma osad Riina Lepalaanele.