Soome ametiühingute keskliidu juristina töötanud Halonen võõrustas 60. riigikaitsekursust, mille hulka kuulus reis Kuopiosse. 12-liikmeline poliitika- ja majandustegelastest koosnenud seltskond pidi Helsingisse naasma Rissala lennuväljalt startinud Soome õhujõudude lennukiga DC-3, vahendab Iltalehti.

Halonen tuletas 1978. aasta 3. oktoobri sündmusi meelde väljaandes Ruotuväki. Ta oli rase ja arst oli nädal varem keelanud tal lennukiga lendamise. Halonen otsustas reisist loobuda.

Otsus päästis kaks elu, sest Rissala lennuväljalt õhku tõusnud õhujõudude lennuk sööstis kohe pärast õhku tõusmist lennuvälja lähedal asuvasse Juurusvesi järve. Ühes Soome rahuaja rängemas lennuõnnetuses hukkus 15 inimest.

Halonen rääkis Ruotuväkile, et oli kodus, kui õnnetusest räägiti televisiooni erakorralises uudistesaates.

„Tütre isa küsis minult keset uudistesaadet, et kas sa ei pidanud olema ka just sellel reisil kaasas,“ meenutas Halonen ja ütles, et juhtunut oli raske uskuda.

Haloneni sõnul on ta tütre Anna Haloneniga õnnetusest kunagi rääkinud.

„Minu sündimata tütar päästis nii iseenda kui oma ema,“ ütles Halonen.

Suurõnnetuse põhjuseks osutus hiljem lennuki parempoolse mootori rike, mis tulenes metalli väsimisest silindris. Seda ei märgatud ülevaatustel, sest selle nägemiseks oleks tulnud mootor osaliselt lahti võtta, rääkis insenermajor Juha Vantila Ruotuväkile.

Lennuki kapten jõudis lennujuhtidele mootoriprobleemidest teada anda.

Lennuväljale naasmine aga ei õnnestunud ning lennuk kukkus tiib ees järve ja plahvatas.