Kuna tegemist oli selle mudeli viimase eksemplariga, siis polnud võimalust vahetada. Tagastasin Elionile vigase arvuti ning olin sunnitud ostma teise uue arvuti Toshiba Satellite. Leping nr 454142 Delli kohta tühistati ja sõlmisin Elioniga uue lepingu nr 458800 Toshiba ostmise kohta. Märksõna sunnitud tähendab siin lihtsalt seda, et mu eelmine kaheksa aastat kestnud arvuti ütles lõplikult üles ja vajasin ülikiirelt tööks uut arvutit.

9. septembril sain arve augustikuu eest. Minu üllatus oli suur, kui avastasin, et arves on märgitud Elioni järelmaks lepingu nr 454142 eest (intress, lepingutasu ja osamakse) ning on märgitud Elioni järelmaks lepingu 458800 eest (intress, lepingutasu ja osamakse), mis on taevani kisendav ülekohus, sest ma olen kohustatud maksma ainult lepingu 458800 eest. Ühe hoobiga tahtis Elion minult saada peaaegu 80 eurot rohkem – ja muidugi mitte üks kord vaid eeldatavalt siis ka järelmaksu tõttu aasta jooksul iga kuu vastavalt rohkem – olematu tehingu eest!

Endastmõista teavitasin sellest kohe Elioni e-maili teel, kirjeldasin eelpoolmainitut meeldetuletuseks ja palusin mulle väljastada õige arve õigeks ajaks, sest ma pole iialgi olnud maksuvõlglane ega taha ka selleks saada Elioni süü tõttu – käesoleva mulle saadetud arve järgi pole mul aga võimalust arvet tasuda. Uskusin, et tekkinud segadus likvideeritakse kiirelt paari päeva jooksul. Paraku nii ei läinud, 10. septembril sain Elionilt hämmastamapaneva vastuse:

Kuupäev: 10.09.2013 15:16:50
Pealkiri: Kiri Elionist
Tere
Aitäh kirja eest! Edastasin Teie pöördumise meie kliendisuhete osakonda, kus Teile vastatakse hiljemalt 20.09.2013.
Heade soovidega
Taavi Liiv
erakliendi konsultant
Kontaktikeskus
Elion Ettevõtted AS

Jah, midagi on hakanud liikuma, aga kui esimene sisuline vastus saabub alles kümme päeva hiljem, siis ei suuda Elion mulle ühegi valemi järgi enam õiget arvet õigeks ajaks saata, sest tagumine kuumakse tasumise tärmin on 23. september. Tavaliselt olen ma alati arved tasunud nende saabumise või saabumisele järgneva päeva jooksul, seega alati siis umbes kaks nädalat varem - südamerahu pärast, et jooksvad arved on tasutud.

Elion vabandab tekkinud segaduse pärast:

"Kõik arvutid saadetakse enne tagasiostu vormistamist hooldusse kontrolli, et hinnata, kas tegemist on tootjapoolse veaga. Kahjuks jäi augustis arvuti tagasiost teenindaja tahtmatu eksimuse tõttu lõplikult vormistamata ning seetõttu tekkis vastav kulurida kliendi augustikuu arvele. Oleme vea parandamiseks väljastanud kliendile juba ka kreeditarve, mis tühistab Delli arvutiga seotud summa. Klienti oleme lahendusest teavitanud.

Antud juhul saatis meie klienditeenindus vastuskirja 10. septembril, milles teavitas klienti tema pöördumise vastu võtmisest. Standardtähtaeg pretensiooni lahendamiseks on kuni kümme päeva, kuna pretensiooni saabudes pole kohe võimalik hinnata selle lahendamise keerukust. Arve jõudis kliendini 9. septembril ning tasumise tähtaeg oli 23. september.

Vabandame kliendi ees tekkinud segaduse pärast!" ütleb Elioni avalike suhete juht Kadri Talvistu.