"Väga küüniline oli eelmiste kohalike valimiste eel tehtud kampaania, kus linnaelanikele jagati umbes 50 000 krooni eest tasuta kartuleid ja küttepuid. Ning selle aktsiooni reklaamiks „Tallinn aitab!“ kulutati ligi 400 000 krooni linna eelarvest," meenutas Rull.

Nüüd on täpselt kohalike valimiste eel Tallinna ettevõtlusamet tellinud jällegi n-ö sotsiaalreklaami, rääkis Rull. Sedapuhku haihtub K-erakonna kuvandiloomesse 72 000 eurot ehk üle 1,1 miljoni krooni.

"Formaalselt toimub see kampaania lasteaedadesse rajatud uute mänguväljakute reklaamimiseks, mis ka täiesti ilma erakondliku promota oleks ikkagi väga küsitav tegevus," kõneles Rull.

Rulli sõnul teavad K-erakonna propagandasepad täpselt, mida nad teevad. "Lapsed on enamikule inimestele, eriti emadele, kõige tugevamate emotsioonide allikaks," selgitas ta. "Eriti küüniline on neid kasutada häälte võitmiseks nendesamadelt inimestelt laekuva maksuraha eest."

Kõik on JOKK

Rulli sõnul on K-erakonna käitumine juriidiliselt loomulikult korrektne. "Isegi järjekordse JOKK-skeemi kriitika (ka siin kirjutatu) püüavad K-erakonna juhid konverteerida valimistel oma häälteks," nentis ta ja lisas, et muus keeles ja muus meeles olevatele linnakodanikele serveeritakse tehtavat kriitikat kui linnavõimu pitsitamist peavoolu meedias. "Tõekomisjonlik seisukoht selle reklaamikampaania vajalikkusest selgub eeskätt Tallinna televisiooni vaatajatele ja linnalehtede lugejatele," lausus Rull.

Rulli hinnangul ei saa K-erakonna jokitamise vastu paraku ühegi juriidilise ega seadusandliku pügalaga. "Vaid aktiivsed tallinlased, kes osalevad eelseisvatel valimistel ja annavad oma hääle teistele erakondadele või valimisliitudele, saavad K-erakonna küünilised manipulatsioonid lõpetada," ütles Rull.

Tallinna ettevõtlusamet on tellinud pea 72 000 euro eest kampaania lasteaedadesse rajatud uute mänguväljakute reklaamimiseks. Reklaamklipid tulevad 30 sekundit pikad ning on eetris 16. septembrist 29. septembrini ehk enne kohalikke valimisi.