Nimelt ei olnud komisjoni kuuluvad opositsioonipoliitikud eesotsas keskerakondlase Silver Kuusikuga rahul, et linna osalust peamiselt Eesti–Läti–Vene piiriülese koostöö programmist toetavasse Sõpruse silla paadisadama projekti tõsteti 10 protsendilt peaaegu 20 protsendile ehk ligi 320 000 eurole.

"Pered, kellel pole kodus toitugi ei jaksa endale ju paati osta! Miks neile siis seda vaja peaks minema? Mul oli igatahes väga raske anda raha mingisugusele 40-kohalisele sadamale, kui meil on nii palju nälgivaid lapsi," rääkis Delfile komisjoni keskerakondlasest liige Silver Kuusik.

Kuusik juhtis tähelepanu asjaolule, et projekti käigus tehakse üle 1,5 miljoni euro eest uus statsionaarne kai, uus ujuvkai ning ka 180-ruutmeetrine sadamahoone. "Kõik see aga vaid 40 paadile. Pigem saaks seda raha ju mõistlikumalt kasutada," leiab Kuusik.

Koalitsioon: seda raha muuks kasutada ei saa

Tartu reformierakondlasest abilinnapea Raimond Tamm ning linnamajanduskomisjoni esimees Tarmo Punger leidsid aga mõlemad, et nimetatud projekti raha ei oleks saanud teisiti kasutada.

"Jah, see ei ole päris nii, et saame raha kasutada kas tervishoiuks või hariduseks või oma suva järgi. See raha on meile justnimelt selleks projektist eraldatud ja peame seda sihtotstarbeliselt ka kasutama," ütles abilinnapea Tamm Delfile.

Linnajuht lisas, et mis puutub linna omaosaluse suurendamisesse, siis seda oli tarvis teha seetõttu, kuna hange läks hindade tõusu tõttu oodatust natukene kallimaks.

Linnamajanduskomisjoni esimees Tarmo Punger ütles aga, et volikogu istungil olid opositsioonipoliitikud tõepoolest sellele otsusele mõnevõrra vastu, kuid Pungerile tundus, et küsimus oli pigem linna raha paigutamise prioriteetides, kuivõrd selles projektis sisuliselt.

"Aga antud juhul ei olnudki meil seda raha poolt komisjonis arutelus, vaid pigem tehniline pool, kuna need eelarve arutelud on juba ennemalt ära olnud ja paika pandud," sõnas Punger.

Sadam peaks valmima järgmisel aastal

Tartu Sõpruse silla paadisadama projekteerimise riigihanke võitis mullu Eesti Veeprojekt OÜ pakkumus hinnaga 55 214 eurot. Sadam koos rajatava sadamahoonega peaks aga  valmima 2014. aasta lõpuks.

Paadisadama projekteerimine on osa projektist "Majanduslikult jätkusuutlik ja keskkonnasäästlik Peipsi järve piirkond", mida rahastatakse ENPI Eesti-Läti-Vene piiriülesest koostööprogrammist 2007-2013. Projekti eesmärgiks on Peipsi järve keskkonnaseisundi parandamine ja veeturismi arengu toetamine.

Projekti raames valmib Sõpruse sadama tehniline dokumentatsioon, tehakse vajalikud ettevalmistustööd – eemaldatakse setted ning kindlustatakse kallas, rajatakse ujuv paadisild ja statsionaarne kai. Ehitatakse sadamahoone ja paatide hoiuala ning rajatakse juurdepääsuteed ja parkla.

Tööde kogumaksumus oli esialgsetel hinnangutel 1 525 717 eurot, programmi toetus 1 373 145 eurot ning Tartu linna omaosalus pidi algselt olema 10 protsenti, kuid seda tõsteti nüüd siis 19 protsendini ehk 318 000 euroni.