Hetkel on Blue Siriuse suunas teel päästetehnika ning loodetavasti kuuleme juba lähiajal lõpuks ka häid uudiseid, vahendab Aegna blogi.

Aluse omanike esindaja Peeter Kruusvall ütles Delfile, et kuna ilm sobiv, siis alustavad puksiir ja ekskavaatorit vedav praam juba hilisõhtul ettevalmistusi purjeka päästmiseks. Kaua kogu aktsioon võiks kesta, ei osanud ta ennustada.

"Seda on raske öelda. Võib-olla päev, võib-olla kaks. Võimatu öelda," sõnas ta.

Kruusvalli sõnul on päästeaktsiooni esimene samm süvendada ekskavaatori abiga madalikul oleva purjeka juurde "tunnel", mille kohalt võimalik Blue Siriust sügavamasse veete pukseerima asuda. Aitamaks alust turvaliselt sadamasse toimetada, paigaldatakse purjeka külgedele pontoonid, lisaks viiakse laevale pumbad, mis vett välja pumpavad.

Vaatamata normaalsetele ilmaoludele ei saa päästetööd olema kerged, kuna vajaliku tehnikaga karidel oleva aluse juurde ei pääse ning pontoon Pontu peal oleval kopal seisab ees suur töö, kirjeldab Aegna blogi.

Eelmise reede hilisõhtul kell 23.13 teatati politseile, et Soome lahel vajab purjelaev Blue Sirius abi, kuna on sattunud Aegna saarest loodes madalikule, lekib ning on uppumisohus. Ühtlasi anti politseile teada, et pardal on 11 inimest. Kell 23.17 väljus Pirita jahisadamast piirivalvekaater ning juhtunust teavitati Viimsi vabatahtlikke, piirivalvelaeva ja -kopterit ning läheduses viibivat Tallinki liinilaeva.

Piirivalvekaater jõudis sündmuskohale kell 23.40, mõned minutid hiljem ka Viimsi vabatahtlikud. Selleks ajaks oli madalikul oleva purjelaeva parem parras vee all. Kell 23.55 olid inimesed purjelaevalt päästetud, evakueeriti 11 inimest, nende seas neli last, ning toimetati Rohuneeme sadamasse, kus kiirabi vaatas nad üle. Kellelgi kaebusi ega vigastusi ei olnud.

22 meetri pikkune Eesti lipu all sõitev purjelaev Blue Sirius, mis oli olnud teel Tallinnast Viinistusse, jäeti maha, sest lekke tõttu oli ta osaliselt täitunud veega, tugevas kreenis ning pukseerimine ei tulnud kõne alla. Õnnetus juhtus täielikus pimeduses, tuule kiirus oli 13 m/s ning laine kõrgus kuni kaks meetrit.

Esialgse hinnangu kohaselt võis õnnetuse põhjuseks olla navigatsiooniviga, asjaolude täpsema väljaselgitamisega tegeletakse.

Politsei- ja piirivalveameti mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskus tunnustab Viimsi vabatahtlikke, kes reageerisid sündmusele väga operatiivselt.

Blue Sirius on 1907. aastal Norras kalalaevaks ehitatud purjekas. Blue Sirius on 2006. aastast Eesti laevaregistris ning seilab sini-must-valge lipu all.