Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete juht Kalev Vapper kommenteeris, et riigi ülesanne on tagada praamiliiklus. Milliste laevadega seda alates 2016. aastast tehakse, seda pole tema teada seni veel arutatud, küll on arutatud seda, et laevad peaksid kuuluma riigile.

Riik juba on suur praamiomanik. Riigile kuuluvad praamid, mis sõidavad Ruhnu ja Abruka saartele, valmimas on praamid Prangli, Vormsi ja Kihnu liinile.

Praegu kooskõlastusringil oleva transpordi arengukava kohaselt tahab riik ise omada saartega ühendust pidavaid laevasid, mis antakse seejärel erafirmale opereerimiseks. Lisaks on kavas ehitada kaks uut laeva - üks Hiiumaa ja mandri vahele ja teine Hiiumaa ja Saaremaa vahelisele liinile.

Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii (SLK) ehitas endale mõne aasta eest kolm uhiuut praami nimedega Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa, investeerides uutesse laevadesse 90 miljonit eurot. Suured investeeringud viisid aga SLK kahjumisse.

Aastal 2016 lõppeb senine liinileping Saaremaa ja Hiiumaa liinide teenindamiseks. Kas riik võib SKL laevad ära osta? Meie Maa kirjutas eile, et seda pole Vapperi sõnul arutatud. Leedo on müügiks avatud, sest teda huvitab peamiselt opereerimisteenuse pakkumine, kirjutas Saaremaa ajaleht.