Tuhande piloodi küsitlemisel ütles kaks kolmandikku neist, et ei tunne end mugavalt, kui peavad lennufirma sisese süsteemi kaudu ohutusprobleemidest teatama ning üheksa pilooti kümnest ütles, et firmas puudub avatud ja läbipastev ohutuskultuur, vahendab Daily Mail.

Küsitlus lekkis telekanali Channel 4 dokumentaalsarja „Dispatches“ tegijatele. Üks anonüümseks jäänud piloot rääkis, et Ryanairi töötajad kardavad ohutusealastest hirmudest ülemustele rääkida.

„Nendega on tõsiselt raske rääkida ja toon, mida kasutatakse, on lennufirma kohta tõesti ebatavaline. Tavaliselt kujutab see endast ähvardusi ja türanniseerimist,“ rääkis piloot.

Kolmveerand Ryanairi pilootidest on tööl nulltunnilepingutega ning peavad ise kinni maksma kõik oma kulutused, sealhulgas vormiriietuse, ID-kaardid, transpordi ja hotellimajutuse.

Piloodid väidavad, et leping sunnib neid lendama ka siis, kui nad ei tunne end hästi, sest nad ei saa haige oldud päevade eest tasu.

„Umbes 70 protsenti meie pilootidest, kui mitte rohkem, on tööl nulltunnilepingutega. Neile makstakse ainult siis, kui nad lendavad. Nii et see paneb surve alla,“ ütles üks piloot dokumentaalsaates „Ryanair: saladused kokpitist“.

Selle aasta aprillis kirjutas mitusada pilooti alla petitsioonile, milles kutsuti Iirimaa ja Euroopa lennunduse järelevalveorganeid uurima Ryanairi töölepingute mõju ohutusele.

Segane, ebakindel ja ettearvamatu tööhõivealane olukord põhjustab pilootidel stressi ja paneb nad muretsema ning muutub üha segavamaks faktoriks igapäevaste lennuoperatsioonide läbiviimisel, öeldi petitsioonis.

Ryanairi peapiloot Ray Conway tegi personalile karmi hoiatuse, et ükskõik milline Ryanairi piloot, kes ühineb selle niinimetatud ohutuspetitsiooniga, on süüdi tõsises väärteos ja ta võidakse vallandada.

Eelmisel kuul selgus, et pilootidele anti käsk lennata aeglasemalt, et säästa kütuse pealt raha, sest Ryanairi kvartalikasum oli vähenenud.

Viimase küsitluse viis läbi Ryanairi pilootide grupp, mis esindab enam kui poolt firma 2500 piloodist, kuid mida firma ei tunnusta. Leiti, et üle poole pilootidest ütles, et oht kaotada töö muutis ohutusprobleemidest rääkimise nende jaoks vastumeelsemaks.

Kaks kolmandikku pilootidest ei usalda ohutusealast teavitussüsteemi ning 94 protsenti teatas, et Conway memo oli katse takistada pilootidel oma mure väljandamist.

Lõviosa piloote väitis ka, et ülemused ei anna neile informatsiooni varasematest intsidentidest Ryanairi lennukitega.