"Ühel lihtsalt põhjusel: nüüdsest lasevad rongijuhid signaali isegi siis, kui seda pole vaja teha ja kella-ajal, mil inimesed üritavad puhata, et hommikul vara ülesse saada.

Hommikul kell viis ärkad mitte äratuskella peale vaid rongide signaali peale ja hilisõhtul ei suuda magama jääda, kuna käib üks vahva tuututamine. Teinekord lausa ehmatad ennast poolsurnuks, rääkimata lastest, kes magavad ja ärkavad suurest ehmatusest nutuga üles.

Tore, et meil nüüd uued rongid sõidavad," jääb ta siiski positiivseks.

Elektriraudtee: kõik vastab nõuetele

"Oleme kursis sellekohase klienditagasisidega. Oleme teostanud nii helivaljuduse kui helisageduse mõõtmised uue rongi vilele. Võrdluseks tegime sama ka vana elektrirongiga. Mõlema rongi mõlemad näitajad on pea identsed.

Samuti vastab uue rongi helivaljudus standardi poolt seatud nõuetele. Samuti rõhutame, et rongijuhid annavad vilet vaid selleks ette nähtud kohtades. Raudtee omanik on spetsiaalsete liiklusmärkidega varustanud hulga kohti raudteel, kus turvalisuse huvides peab rong endast vilega märku andma.

Rongi heli on kindlasti asi, mis peab vastama etteantud nõuetele, sest need nõuded baseeruvad ohuolukordade analüüsidel.

Oleme koostöös rongitootja ja Tehnilise Järelevalve Ametiga püüdmas leida lahendusi, kus standardeid ja ohutusnõudeid jälgides oleks rongi vile vähem häiriv," seletab Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste.