"Antud uurimisülesande tõukejõuks oli komisjoni soov püüda kontrollida Eesti Ekspressis viimaste riigikogu valimiste reklaamikulusid käsitlevas artiklis väidetut SDE reklaamikulude kohta. Eesti Ekspress esitas korrektselt asjaosaliste ja ekspertide selgitused," seisab Delfini jõudnud ERJK aseesimehe Kaarel Tarandi allkirjaga dokumendis.

"Et aga ajakirjanduslik uurimus jäi metoodiliselt poolele teele, ei aita selle mõttekäigu ja arvutuse n-ö erapooletu, komisjonipoole kontrollimine komisjoni sentimeetritki tõele lähemale," leitakse dokumendis.

ERJK nendib, et Emorilt oleks küll tellitav üksikasjalik tegelike reklaamisekundite võrdlus, sh aja- ja hinnavööndi kaupa ning ka keskmistatult ja hinnakirjahindadeks arvutatult. Kuid komisjonil puudub praegu seaduslik alus nõuda toonase valimisperioodi kohta üksikasjalikku tegelike reklaamiarvete lahtikirjutust erakondadelt (kas selliste olemasole erakondades oleks üldse tõestatav, kui mõni väidab, et tal pole neid andmeid kunagi olnudki?), kes on seaduses nõutud viisil juba oma aruanded esitanud ning komisjon need ka kinnitanud.

ERJKd konsulteerinud ekspertide arvates oleks antud kaasusest väga ebatõenäoline mingit ebavõrdse kohtlemise juhtumit leida ja nimelt:

1) Miks peaks meediaorganisatsioon kohtlema erakondi reklaamiturul ebavõrdselt, kui igal neist on/oleks võimalik oma poliitilisi eelistusi ulatuslikult demonstreerida meediasisus (uudised-kommentaarid jne)?

2) Miks peaksid meediaorganisatsioonid ebavõrdselt kohtlema reklaamiturul tegutsevaid ja erakondi esindavaid reklaamiagentuure?

3) Hüpoteesi korral, et meediaorganisatsioon on kasseerinud erakonnale tehtud allahindluse vahe sisse mõnelt kolmandalt isikult-kuidas ja millisel õiguslikul alusel saaks ERJK küll minna neid firmade raamatupidamisi kontrollima?