Alkoholi tarbimine noorte seas on Iva sõnul ohtlikult suur. 2011. aastal läbi viidud küsitlus näitas, et alkoholi on tarvitanud 95 protsenti 15-16 aastaseid noori.

"Eriti muret tekitav on asjaolu, et kaks kolmandikku noori leiab,
et lahjad alkohoolsed joogid on kergesti kättesaadavad," muretses Iva.

Eelkõige just magusad joogid, nagu erinevad segujoogid ja siidrid, on need, mille kaudu tehakse alkoholiga tutvust ja millega harjutakse jooma. Nende jookide populaarsuse kasv ja laialdane turundamine on seega Iva sõnul muret tekitav. Samas tuleb silmas pidada, et noored, kes on üldiselt hinnatundlikud kliendid, kasutavad üha rohkem ka isesegatud jooke, kus kange alkohol on segatud mahla, koola-jookide või muuga.

IRL teinud ettepaneku tõsta alaealiste ja ka noorte naiste lemmikuks tõusnud lahjade magusate alkohoolsete jookide hinda, et need ühelt poolt oleks noortele raskemini kättesaadavad ja teisalt eristuks selgelt limonaadidest.

"Alkoholi tarbimise vähendamisel on lisaks aktsiisi tõstmisele ja järelvalve tõhustamisele alkoholi müügi üle alaealistele oluline roll täita ka alkoholireklaami piiramisel. Reklaami tuleks edastada kaunistamata kujul, loetledes vaid toote andmed ning välistatud peaks olema igasugune meeleolu loov liikumine, muusika või taustapildid, mis rõhutaksid alkoholi seotust meeldiva elulaadiga," leidis Iva.