„Alates pühapäevast, 16. juunist on kampaania peatatud, tänavatel ei ole enam välireklaame, samuti peatasime telereklaamide näitamise,“ ütles kampaania korraldanud Tervise Arengu Instituudi avalike suhete nõunik Maris Jakobson Delfile.

Tarbijakaitsest kinnitati Delfile, et kampaania suhtes tehti märgukiri, kuid selle sisu avalikkusega jagada ei soovita.

Tervise Arengu Instituudis hakatakse aga õige pea arutama, milliste kampaaniaelementidega ja millal kondoomikasutamise propageerimist jätkatakse.

„Kindlasti jätkame ka tulevikus kondoomi kasutamise propageerimist, kuna kondoom on ainus vahend, mis kaitseb inimesi seksuaalsel teel levivate haiguste eest,“ ütles Jakobson.

Tõsiseid kristlasi kampaania häiris

Mai lõpus alustas Tervise Arengu Instituut järjekordset turvaseksist rääkivat kampaaniat seeriast „Kumm on seks“, mis kutsub inimesi üles julgemalt rääkima turvaseksi teemadel ning pakub veebilehel nippe, kuidas seda teha.

Kampaania kesksel kohal on korraldajate sõnul partneritevahelise suhtlemise teema, millest ka kampaania sõnum „Julge rääkida“, sest kondoomi kasutamine on sageli seotud piinlikkustundega, sageli ei julgeta end piisavalt ka kehtestada ja kondoomi kasutamise teemat tõstatada.

„Su peenis on veits viltu, aga mulle meeldib see ikkagi, ära põe“ oli näiteks üks kampaanias kasutatav hüüdlause. Kuna tarbijakaitse ei soovi menetluse detaile kommenteerida, pole teada, kas uurimise alustamise tõi kaasa mõni konkreetne üksik plakat või kogu kampaania.

Kampaaniat rahastas Euroopa Sotsiaalfond programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2010-2011" raames.

Kampaania asjus on tarbijakaitseameti poole pöördunud ka Sihtasutus Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks, kuid ameti kinnitusel alustati menetlust juba enne seda.