Kuna validaatorite mittetöötamine segab ka ühistranspordi igapäevast liinil töötamist, on Tallinna Linnatranspordi AS süsteemi hooldaja ja parandaja Ühendatud Piletitega kokku leppinud, et koguvad bussi-, trolli- ja trammijuhtidelt infot mittetöötavate validaatorite kohta ja edastavad selle Ühendatud Piletitele. "Meie näemegi vaid seda, kui palju ühissõidukijuhid teada annavad. Keskmiselt on neli kuni viis rikketeadet päevas. Tööpäeval sõidab liinidel 311 bussi, 74 trolli ja 57 trammi. Kui aga süsteem liinil korraks automaatselt välja ja pärast uuesti sisse lülitub, ei pruugi juht seda iga kord ka näha. See toimub ühissõidukijuhtidest sõltumatult," selgitas Roht Delfile.

Kui validaatorid ei tööta, ei saa Rohu sõnul ka munitsipaalpolitsei reisijate sõiduõigust kontrollida, kuna ka nemad peavad end ühissõidukis kõigepealt registreerima, et võtta kontrollimisel aluseks see konkreetne andmebaas. Kui sõitjal ei ole ühissõidukisse astudes tehniliselt võimalik oma ühiskaarti valideerida, sest validaatorid ei tööta, ei ole ta sellisel juhul Tallinna ühistranspordis sõidu eest tasumise korda rikkunud.

"Mittetöötava validaatori korral mupo piletikontroll sõitjale trahvi ei määra. Sõitja ei saa süsteemi mittetöötamise korral eriti midagi ette võtta, suure tõenäosusega on ka bussijuht sellest juba teadlik ja see info on süsteemi parandajale edasi antud," lisas Roht.