Londonis õppival sõbrannal tuleb sünnipäev ja otsustasime kamba sõpradega, et ostame talle lennupiletid ning toome ta sünnipäevaks koju.

Hakkan siis piletit broneerima ja kõik tundub nagu korras olevat. Ostsime edasi-tagasi pileti eraldi, sest see tuli umbes kaheksa-üheksa eurot odavam. Üliõpilaste jaoks ikkagi oluline vahe.

Kuna lend väljub Londoni Stanstedi lennujaamast, on hinnad toodud naeltes. Ma ei pea seda probleemiks, sest pank peaks ju ise konverteerimisega hakkama saama - täpselt nagu välismaal ATM-ist sularaha võttes.

Jõuan siis pärast valikuliste kulude pakkumiste laviini läbimist lõpuks maksmiseni ning sisestan enda pangaandmed. Kinnitan asja ära ja kõik.

Hetk hiljem avastan netipangast, et mu kontolt on maha läinud natukene üle 105 euro. Samas öeldakse pangast, et hetkekursi järgi peaks arve olema umbes 99 eurot.

Pangast soovitatakse helistada Ryanairi infoliinile, mille kõnetasu on 0.10 naela minutis, millele lisanduvad omakorda operaatoritasud.

Kaebused faksiga

Pärast pikki sissejuhatavaid sõnumeid ning mõningast ootamist võetakse toru ja kuulatakse mu mure ära. Teenindaja ütleb, et olen broneeringu ajal nõustunud raha konverteerimisel Ryanairi garanteeritud kursiga ning palub võtta ühendust kas faksi või paberposti teel Ryanairi kontoriga. Kuidas see võimalik on, et tänapäeva ettevõttel pole selliseks asjaks meiliaadressi? Kes üldse veel faksi kasutab?!

Proovisin alguses nende online-kontaktivormi. See on nii piiratud võimalustega, et ma ei saanud enda probleemi isegi edasi anda.

Lootuses, et saab ikkagi muudmoodi, helistasin täna jälle Ryanairi infoliinile ja esitasin uuesti oma mure. Noormees liini teises otsas ütleb samuti, et ma olen broneeringu käigus nõustunud Ryanairi kursiga. Mina ei ole aga mitte kuskil sellise infoga kastikest näinud ega ole seega sinna linnukest teinud või ära võtnud.

Linnuke olematusse kasti

Mind pannakse asja kontrollimiseks ootele. Umbes poole minuti pärast ütleb noormees, et antud kastike, kust tuleb panga kursi kehtimiseks linnuke eemaldada, asub seal, kus saab valida, millise kaardiga maksta. Ma olen ise juba vähemalt kümme korda sedasama kohta uurinud ning lasknud isegi välismaal sõpradel pilgu peale visata. Keegi pole siiski suutnud mulle Ryanairi teenindaja öeldut kinnitada.

Mitte mingit sellekohast infot nende kodulehel lihtsalt ei ole. Olen mitu korda kõik broneerimise lehed läbi vaadanud, aga sellist teksti ei ole absoluutselt mitte kuskil.

Just natuke aega tagasi esitasin ka tarbijakaitsele kaebuse - lootuses, et ei pea enda aega, närve ja telefoniarvet rohkem kulutama. Probleemi lahendamiseks vajalikud sammud lähevad juba kulukamaks, kui algselt kannatatud kahju. Ajuvaba.