Juha rääkis, et transpordiametilt on palutud andmete säilitamise tähtaegade kohta andmekategooriate kaupa täpsemat ülevaadet. Et seletataks lahti, mille jaoks eri andmeid vaja on ning kui kaua neid säilitada tahetakse. Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul kavatseb transpordiamet täiendavad selgitused AKI-le esitada veel täna.

„Kui see on kõik korras, siis põhimõtteliselt saabki öelda, et asi on lahendatud ja kooskõlastuse anda. Aga kui see korras ei ole, siis peame jälle edasi suhtlema nendega,” märkis Juha, et vajadusel palutakse veel kord lisaselgitusi.

Juha sõnul on transpordiamet olnud koostööaldis ja püüdnud ka omalt poolt leida lahendust. „Ainult see probleem on jäänud üles,” märkis Juha. „Meie oleme muud asjad nendega ära saanud klaaritud. Kõige muu osas on nad esitanud meile andmed, mis meid on rahuldanud.”

Juha kinnitas, et süsteemi turvalisust kontrollides ei leitud, et sellega oleks mingeid probleeme, kuid ei saa välistada, et mingis osas polda siiski rahul ka pärast lubatud kirjelduse saamist. „Näiteks, et mingeid andmeid ei ole vaja meie hinnangul nii kaua säilitada, kui nemad ütlevad nüüd – me seda ei tea veel.”

Alustatud menetlused lõpetatakse Juha sõnul siis, kui AKI on saadud vastustega rahul ja on saavutatud teineteisemõistmine.

AKI alustas jaanuaris Tallinna ühistranspordi piletisüsteemi osas kaht menetlust. Esiteks tekkisid inspektsioonil kahtlused, kas ini­meste liikumise kohta käivat infot on vaja andmekogus isikustatud kujul säilitada seitse aastat.

Kui Eesti Ekspress kirjutas, et piletiportaalis oli turvaauk, mille kaudu pääses kergesti ligi võõraste kaardiomanike isikuandmetele, otsustas AKI lisaks kooskõlastusmenetlusele algatada ka järelevalvemenetluse.

Eesti Päevaleht kirjutas täna Harju maakohtu otsusest, mille järgi ei tohi ühiskaardi valideerimata jätmise eest trahvida, kui sõiduõigus on olemas. Veelgi enam: kohus leiab, et kuni info­lekke oht pole välistatud, ei tohi inimesi üldse valideerima sundida.