Eesti Energia kontsernis võrguteenust pakkuv Elektrilevi põhjendas varasemast mitu korda suuremat arvet sellega, et rikke põhjustas kliendipoolne elektrivõrk, mille korrashoiu eest peab hoolitsema klient ise. "Kliendi kaabli rikke tõttu “lekkis“ elekter maapinda, mis tekitas tänase olukorra, kus arvel näidatud energiakogused on kulunud ja kliendile selle eest arve esitatud," selgitas Elektrilevi esindaja Kaarel Kutti.

Elektrilevi sai möödunud aasta augustis kliendilt teate, et liitumiskilp on tema hinnangul sellises seisus, et vajab vahetamist, mille peale Elektrilevi ka kilbi välja vahetas ning kilbi koos arvestiga majast välja liitumispunkti viis. Korrektne ongi, et liitumiskilp koos arvestiga asub liitumispunktis. Ajaloolistel põhjustel on tänaseni palju elektriarvesteid veel majapidamistes sees, kuid aegamööda viiakse teiste tööde käigus arvesteid üle liitumispunktidesse.

"Kuna rike oli kliendi elektrivõrgus, mille korrasoleku peab tagama omanik, ja arvel näidatud kogused on kulunud, siis ei ole võimalik arvet tühistada. Teeme kliendiga koostööd, et leida tekkinud juhtumile mõistlik lahendus. Kliendi pöördumisel saame pakkuda näiteks maksegraafikut, et tekkinud arvet pikema ajavahemiku vahel hajutada," kommenteeris Kutti küsimust, kas töövõimetu pensionär peab tõepoolest 500 euro suuruse arve tasuma.

Doilova lugu sai alguse eelmise aasta lõpus, kui naise Türisalus asuva suvila garaažist ajast ja arust voolumõõtja maha võeti ja uus mõõtja krundi aia taha paigutati. 475 euro suurune detsembrikuu arve oli suurem kui naise mitme kuu pension.