Taolise õiguse saavad omavalitsused uue ühistranspordiseadusega, mida valitsus homme arutab. Tallinnas on nimelt olnud probleemiks taksofirmad, mis on pannud endale hirmkõrged sõidualustuse- ja kilomeetritasud ja mis püüavad linnas pahaaimamatuid turiste.

Taksosõitjad saavad peale lühikest sõitu šokeerivalt kõrge arve, aga ei saa kuhugi kaevata, sest hinnad olid taksol väljas ja taksosse istudes inimene nõustus nendega, kuigi ta ei pruukinud üldse hindasid vaadata. Tallinna linn on seetõttu juba mõnda aega soovinud saada turistide kaitsmiseks õigust panna taksosõidule hinnapiiranguid.

Lisaks hinnapiirile kehtestatakse taksojuhile teenindajakaardi olemasolu nõue. See eeldab taksojuhilt teatud tingimuste täitmist, näiteks et teda pole teatud süütegude eest karistatud või et ta oskab piisavalt eesti keelt. Varasemalt sõltus teenindajakaardi olemasolu kohustuslikkus sellest, kas omavalitsus oli sellise nõude kehtestanud.

Seadus jõustub 1. jaanuaril 2014.